Recordjaar voor Volvo Cars Nederland
Volvo grootste premiummerk van Nederland
Op de hoofdkantoor van Volvo Cars Nederland hangt de vlag uit. Nooit eerder verkocht het Zweedse merk zoveel auto’s in ons land. In 2015 wist Volvo ruim 24.000 auto’s aan de man te brengen, goed voor een marktaandeel van 5,5%.
In Nederland worden in de laatste weken van 2015 zo’n 200 auto’s per dag afgeleverd aan klanten. Vanwege fiscale redenen moeten duizenden Volvo’s voor het einde van het jaar worden afgeleverd. Populair zijn vooral de Volvo V40 D2, de nieuwe Volvo XC90 T8 Twin Engine en de V60 Plug-in Hybride.
[gallerij-1]
De V40 met D2-dieselmotor is veruit de populairste Volvo van dit moment. Dankzij de CO2-uitstoot van 82 g/km valt deze versie – bij registratie in 2015 – in de categorie van 14% bijtelling. Dit jaar zijn er al meer dan 10.000 verkocht.
De nieuwe Volvo XC90 gaat ook als een malle. De fabriek draait met drie ploegen op volle toeren om de vraag te kunnen bijhouden. Sinds de verkoopstart eind vorig jaar zijn wereldwijd al nagenoeg 57.000 orders geschreven, waarmee de prognose van 50.000 stuks voor 2015 ruimschoots wordt overschreden. In Nederland zijn al ruim 2.500 XC90’s verkocht. Van de Volvo V60 Plug-in Hybrid zijn dit jaar zo’n 3.500 exemplaren geregistreerd.
Volvo boekt niet alleen succes in Nederland succes. November 2015 was zelfs de beste verkoopmaand ooit in de geschiedenis van de Zweedse autofabrikant. Volvo stevent af op een afzet van 500.000 auto’s per jaar, fors meer dan het gemiddelde van 400.000 auto’s in de voorgaande jaren.
[parallex-1]