Vernieuwde Volkswagen Amarok wil zich onderscheiden
Duitse pick-up alleen met zescilinder dieselmotor
Het segment van de pick-ups bloeit weer op. In minder dan een jaar tijd hebben vijf merken een nieuw of vernieuwd model gepresenteerd. Ofwel bijna alle pick-ups die in Nederland leverbaar zijn. Nu komt Volkswagen met een vernieuwde versie van de Amarok. Maar die onderscheidt zich nadrukkelijk van de rest.
De Fiat Fullback, de Ford Ranger, de Mitsubishi L200, de Nissan Navara en de Toyota Hilux – ze zijn allemaal compleet nieuw, van vergelijkbaar formaat en leverbaar met viercilinder turbodieselmotoren. Volkswagen kan niet achterblijven en presenteert nu de vernieuwde Amarok die in het vierde kwartaal van dit jaar bij de Nederlandse dealers arriveert.
3.0 V6 TDI
Het Duitse merk zet de Amarok wel hoger in de markt dan de concurrentie. Volkswagen levert de pick-up uitsluitend met een 3,0-liter V6 TDI dieselmotor. Het is de enige zescilinder in deze klasse, leverbaar in drie vermogensvarianten met 120 kW (163 pk), 150 kW (204 pk) en 165 kW (224 pk). Laatstgenoemde is tevens de krachtigste dieselversie in dit segment.
[parallex-1]
4Motion
De Volkswagen Amarok wordt leverbaar in drie aandrijfvarianten. De basisversie heeft achterwielaandrijving en de handgeschakelde 4Motion-versies hebben inschakelbare vierwielaandrijving. In de combinatie met de achttrapsautomaat is de Amarok voorzien van permanente vierwielaandrijving en Torsen-differentieel voor optimale prestaties in onverhard terrein.
Verder is het in- en exterieurdesign subtiel aangescherpt. Multi Collision Brake is standaard, de stoelen zijn nieuw en de topversie heeft nieuwe, extra grote remschijven. De Nederlandse prijzen en specificaties worden later dit jaar bekendgemaakt. Volkswagen verwacht een gemiddeld verbruik en CO2-uitstoot (NEDC) van 7,6 l/100 km en 199 g/km voor de krachtigste Amarok (224 pk/550 Nm) met achttrapsautomaat.
[gallerij-1]