Toyota C-HR passeert de grens van één miljoen verkopen in Europa
Toyota heeft een belangrijke mijlpaal bereikt met de C-HR. Sinds de lancering in 2016 zijn er meer dan één miljoen exemplaren van de opvallende SUV verkocht in Europa.
Succesvol door onderscheidend design
De Toyota C-HR was een opvallende verschijning, toen hij in 2016 werd geïntroduceerd. Toyota koos bewust voor een frisse aanpak, met een design dat sterk afweek van wat toen gangbaar was in het segment én voor het merk. De strakke, bijna futuristische lijnen en het coupé-achtige silhouet maakten van de C-HR een bijzondere verschijning op de Europese wegen. Het was een gewaagde stap, maar wel een die zijn vruchten afwierp. De gedurfde keuze bleek een succes: tegen het einde van dit jaar zijn er meer dan één miljoen exemplaren in Europa verkocht.
Gewaagde stap
De komst van de C-HR betekende niet alleen een uitbreiding van Toyota’s SUV-aanbod, maar ook een verschuiving in de perceptie van het merk. Toyota stond voornamelijk bekend om zijn betrouwbaarheid en zuinige hybride technologie, maar met de C-HR wist het merk ook een emotionele snaar te raken bij een nieuwe groep klanten. Inmiddels is de tweede generatie van de C-HR op de markt, die volledig in Europa ontworpen en ontwikkeld is met de smaak en behoeften van Europese automobilisten in gedachten.