
Spoticar is het nieuwe occasionlabel van Groupe PSA
Spoticar vervangt acht occasionlabels van PSA

Groupe PSA neemt afscheid van occasionlabels als Citroën Select, Opel Selection (Opel Occasions) en Leeuwekeur (Peugeot). In totaal voegt Groupe PSA acht occasionlabels samen onder de noemer Spoticar. Alleen DS Certified blijft als enige PSA-occasionlabel bestaan.
Elf Europese landen
Groupe PSA heeft Spoticar in Frankrijk al uitgerold. Uitrol in landen als Duitsland, Oostenrijk, België, Spanje, Italië, Polen, Portugal, Groot-Brittannië, Zwitserland én Nederland vindt in de nabije toekomst plaats.
Andere autokoper
“De occasionklant is een andere autokoper dan iemand die een nieuwe auto koopt”, aldus Ellis Blasé, woordvoerster van Peugeot Nederland in gesprek met AutoRAI.nl. “Met Spoticar denken we een voor de occasionkoper makkelijk herkenbaar label te hebben gevonden. Over de precieze invulling van Spoticar wordt begin juli meer informatie vrijgegeven. Het is in ieder geval zeker dat Spoticar eind 2019, begin 2020 wordt uitgerold in Nederland.”
Occasionlabel
Het occasionlabel wordt gevoerd door het eigen dealernetwerk en verkoopt occasions van PSA-merken maar ook modellen die bij PSA-dealers worden ingeruild. Alle auto’s worden op één platform aangeboden. Zo heeft de koper direct een goed overzicht van het aanbod. De auto’s die via het label Spoticar worden verkocht zijn op diverse punten gecontroleerd en beoordeeld. De koper van een Spoticar-occasion geniet daarnaast van een aantal voordelen. Zo is onderhoud het eerste jaar (of 15.000 kilometer) inbegrepen. Spoticar introduceert ook een ‘niet goed geld terug’ garantie. Binnen vijf dagen na aankoop of binnen 1.000 kilometer mag de auto dan geretourneerd worden. Auto’s kunnen via Spoticar straks online worden gekocht.
Doelstelling
Groupe PSA heeft grote verwachtingen van het nieuwe label Spoticar. In 2021 hoopt Groupe PSA één miljoen Spoticar-occasions te hebben verkocht.