Renault gaat voor wereldwijde bedrijfswagendominatie
Renault heeft ambitieuze plannen voor de markt van lichte bedrijfswagens. “Alles kan”, moet Renault gedacht hebben en presenteert de eerste stap: de Alaskan Concept.
Renault is al zeventien jaar nummer één op de Europese bedrijfswagenmarkt. Op de Zuid-Amerikaanse en Afrikaanse markt is het Franse merk ook een sterke speler. De fabrikant is vastberaden deze successen uit te bouwen. Om die ambitie te realiseren, breidt Renault zijn activiteiten uit in het segment van de pick-ups. Deze modelvariant is wereldwijd goed voor meer dan een derde van de verkopen van lichte bedrijfswagens.
Alaskan Concept
De Renault Alaskan Concept is een opvallend studiemodel van een pick-up die de fabrikant wereldwijd wil aanbieden. De eerste exemplaren moeten in 2017 uit de fabriek rollen. De Alaskan Concept is een 1-tons pick-up en is in de basis hetzelfde als de recentelijk gepresenteerde NP300 Navara van alliantiepartner Nissan. Het ontwerp komt uit de pen van Nederlander Laurens den Acker, hoofd van design bij Renault.
Krachtig werkpaard
Het model biedt zitplaats aan vijf personen en de laadbak is voorzien van handige voorzieningen om lading vast te zetten. Extra bergruimte aan weerszijden van de laadvloer is ideaal voor het veilig opbergen van bijvoorbeeld gereedschap. De Renault Alaskan Concept wordt aangedreven door Renaults viercilinder twinturbo dieselmotor, bekend uit de huidige Renault Master. Dankzij (optionele) vierwielaandrijving staat de Alaskan garant voor prima prestaties op onverharde wegen.
[gallerij-1]