Turboboost voor Hyundai i20
Meer vermogen en minder verbruik voor dezelfde prijs
Het aanbod van de Hyundai i20 krijgt een flinke boost. Het model is nu ook leverbaar met de 1.0 T-GDI driecilinder turbomotor. Het is de krachtigste benzinemotor op de prijslijst, maar ook meteen de zuinigste. En de vanafprijs is gelijk aan die van de 1.2 benzineversie.
[gallerij-1]
1.0 T-GDI
De nieuw ontwikkelde 1.0 T-GDI is een belangrijke nieuwkomer in het gamma van de Hyundai i20. Deze motorvariant presteert op alle fronten beter dan de turboloze 1,2-liter viercilinder die sinds de introductie als enige benzinemotor werd aangeboden. De T-GDI is krachtiger, stiller, zuiniger. En minder CO2 betekent minder strafbelasting, dus een gunstige prijs.
Hyundai levert de 1.0 T-GDI in twee smaken. De eerste is gekoppeld aan een handbediende vijfbak en levert 74 kW (100 pk) vermogen. In de duurste Premium-uitvoering is de driepitter goed voor 88 kW (120 pk). In beide gevallen is het maximumkoppel van 172 Nm al vanaf 1.500 tpm beschikbaar, wat zorgt voor een mooi lineaire en krachtige acceleratie.
[gallerij-2]
Prijzen
De Hyundai i20 1.0 T-GDI is leverbaar als coupé en vijfdeurs. Verbruik en uitstoot zijn voor beide versies hetzelfde. De basisversie i-Drive verbruikt 4,0 l/100 km volgens de officiële testmethode. Dat komt overeen met een CO2-uitstoot van 94 g/km. De prijzen beginnen bij 13.995 euro.
De Hyundai i20 1.0 T-GDI Premium verbruikt 4,8 l/100 km (112 gram CO2/km) en kost minimaal 19.995 euro. De vijfdeurs heeft in alle gevallen een meerprijs van 500 euro ten opzichte van de i20 Coupé.