Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid: krachtigste Cayenne ooit!
Systeemkoppel overstijgt bijna de 1.000 Nm-grens
De nieuwe Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid is de krachtigste Cayenne ooit. Het systeemkoppel overstijgt bijna de 1.000 Nm-grens. Dit moet je weten over de nieuwe Cayenne Turbo E-Hybrid.
Nieuw topmodel Cayenne-familie
Na de lancering van de vernieuwde derde generatie van de Cayenne begin 2023 breidt Porsche de SUV-range nu uit met een nieuw topmodel. Het volledig elektrische rijbereik en de prestaties zijn naar een nog hoger niveau gebracht. Een elektromotor met een vermogen van 130 kW (176 pk) werkt samen met de ingrijpend vernieuwde 4,0-liter twin-turbo V8-motor met 441 kW (599 pk). De twee krachtbronnen leveren een gecombineerd vermogen van 544 kW (739 pk) en een maximumkoppel van 950 Nm. Dat is dus bijna 1.000 Nm aan koppel! De nieuwe Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid accelereert in 3,7 seconden van 0 naar 100 km/u en klokt een topsnelheid van 295 km/u.
Race-Tex
Binnenin benadrukken aluminium sierdelen in het dashboard en de deurpanelen het sportieve karakter van de Cayenne Turbo E-Hybrid SUV en Coupé. De hemel is bekleed met Race-Tex. Tot de standaarduitrusting behoren onder meer een verwarmd GT-sportstuur, een rijmodusschakelaar voor snelle en directe selectie van de gewenste rijmodus en 18-voudig verstelbare lederen sportstoelen. Als alternatief zijn er 14-voudig verstelbare lederen comfortstoelen leverbaar.
HD-Matrix LED-koplampen
De nieuwe Cayenne Turbo E-Hybrid profiteert ook van alle nieuwe functies die Porsche begin dit jaar doorvoerde bij de modelupgrade. Deze omvatten onder meer de nieuwe cockpit met een volledig digitaal instrumentenpaneel in een gebogen en vrijstaand ontwerp met variabele weergaveopties, een vernieuwde middenconsole en het optionele passagiersdisplay. De HD-Matrix LED-koplampen met hoge resolutie – standaard op de nieuwe Turbo E-Hybrid-modellen – bieden meer comfort en veiligheid in het donker.
Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé met GT pakket
Met het GT pakket zet de nieuwe Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé een nog sportievere toon. Alle chassis- en bedieningssystemen – inclusief de luchtvering – zijn afgestemd op dit speciale model. De carrosserie ligt 10 millimeter lager. Het camber op de vooras is met -0,58 graden vergroot en zorgt in combinatie met bredere voorwielen voor een nog dynamischer stuurgedrag in bochten, een hogere algehele stuurprecisie en significant betere grip. De krachtige keramische remmen (PCCB) zijn ook standaard met het GT pakket. De dynamische kwaliteiten van de Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé kunnen verder worden verbeterd met prestatiegerichte banden voor de standaard 22-inch GT Design-wielen, Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) en achterasbesturing.
Zwarte wielkastverbreders
De Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé met GT pakket combineert uitzonderlijke rijprestaties met de veelzijdigheid van het vernieuwde E-Hybrid-systeem en biedt het breedste spectrum aan dynamische prestaties en efficiëntie binnen het Cayenne-modellengamma. Aan de buitenkant valt het GT-pakket op met een neuspartij met zwarte accenten, zwarte wielkastverbreders, zijdelen van koolstofvezel op de dakspoiler, centraal geplaatste uitlaatpijpen van het titanium uitlaatsysteem en een koolstofvezel achterdiffusor. Ook het dak is gemaakt van lichtgewicht koolstofvezel. De Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé met GT pakket sprint in 3,6 seconden vanuit stilstand naar 100 km/u en haalt een topsnelheid van 305 km/u.
Direct bestelbaar
De nieuwe Cayenne Turbo E-Hybrid modellen zijn vanaf heden te bestellen bij de Porsche Centra, de Nederlandse marktintroductie staat gepland voor november dit jaar. Prijzen worden op een later moment bekendgemaakt.