Peugeot schrapt 250 pk sterke 308 GTi
Alleen de Peugeot 308 GTi 270 blijft bestaan
Peugeot stelde onlangs de vernieuwde 308 en 308 SW voor. Nu presenteert de Franse autobouwer ook de vernieuwde GTi-versie. En wat blijkt? Peugeot schrapt de 250 pk sterke van de 308 GTi. In het vervolg levert de Franse autoconstructeur alleen nog de 308 GTi met 270 pk, omdat bijna alle klanten voor die uitvoeringen gaan.
Aanpassingen
Heel anders dan het uitgaande model is de vernieuwde 308 GTi niet. Hij krijgt een andere grille, andere lichtunits en gewijzigde bumpers. Hij is 11 millimeter verlaagd en in het interieur plaatst Peugeot een speciaal sportstuur en specifieke kuipstoelen.
Prestaties
De 1.6 e-THP S&S turbobenzinemotor levert als vanouds 270 pk met een CO2-uitstoot van 139 g/km, gelijk aan een gemiddeld verbruik van 6,0 l/100 km. De Peugeot 308 GTi sprint in 6 seconden van 0 naar 100 km/u. Een Torsen-differentieel met beperkte slip zorgt voor een efficiënte vermogensverdeling op de voorwielen en optimale grip. Andere kenmerken van de 308 GTi zijn 19-inch wielen met Michelin Pilot Super Sport-banden. De remschijven hebben vóór een diameter van 380 mm en achter 268 mm. Roodgelakte remklauwen maken het GTi-feest compleet.
Coupe Franche
Ken je two-tone carrosserie van de Peugeot 308 GTi nog? Deze zogeheten Coupe Franche is er nu ook in de kleurencombinatie Magnetic blauw met Perla Nera zwart.