Peugeot neemt afscheid van zijn huidige merklogo
Een van de oudste merken ter wereld krijgt nieuw logo
Peugeot vindt het hoog tijd worden voor een nieuw merklogo. Het Franse automerk neemt daarom afscheid van de steigerende leeuw die al jaren op Peugeot-modellen en op de gevels van Peugeot-dealers te vinden is. Op het nieuwe Peugeot-logo is alleen nog een leeuwenkop zichtbaar.
Nieuw merklogo
Peugeot vindt het hoog tijd worden voor een nieuw merklogo. Het Franse automerk neemt daarom afscheid van de steigerende leeuw die al jaren op Peugeot-modellen en op de gevels van Peugeot-dealers te vinden is. Op het nieuwe Peugeot-logo is alleen nog een leeuwenkop zichtbaar.
Familiewapen
“Het nieuwe embleem in de vorm van een familiewapen met de beeltenis van een leeuw, die altijd al elk logo heeft gekenmerkt, straalt op trotse wijze de waarden van het merk uit”, aldus Peugeot. De merkwaarden waarop Peugeot doelt zijn ‘Excellence’, ‘Allure’ en ‘Emotion’.
Kwaliteitsbeleving
Peugeot gaat zich sterk richten op totale kwaliteitsbeleving en op gemak voor klanten. Het is bijvoorbeeld ook mogelijk om auto’s voortaan online te kopen. Op de nieuwe website is alles mogelijk wat normaal gesproken alleen fysiek mogelijk is bij de dealer: ontdekken, configureren, kopen, overeenkomsten afsluiten, financieren, inruilen en meer.
Energietransitie
Wat de dealer betreft: dat wordt de plek voor een meer menselijke, meer visuele en meer leerzame ervaring. Peugeot: “Het doel is de versnelde energietransitie meer te concretiseren en te ervaren. De dealer moet een podium zijn voor nieuwe mobiliteitsopties en technologie. De doorgebrachte tijd bij een Peugeot-dealer is kwalitatief van toegevoegde waarde als bezoekers daar een beeld krijgen van de toekomst van mobiliteit.”
Lifestyle collectie
Peugeot introduceert ook een nieuwe lifestyle collectie met diverse producten, zoals kleding, mode-accessoires, elektronica, servies, verpakking en schaalmodellen.