Opel: “GSi en OPC kunnen naast elkaar bestaan”
Opel voert plotseling twee performancelabels
De komst van het GSi-label heeft voor zover geen gevolgen voor OPC: Opels extremere performancelabel en een afkorting voor Opel Performance Center. GSi is eveneens een performancelabel, maar met een andere invulling.
Verschil tussen GSi en OPC
“GSi staat bij Opel voor efficiënt, scherp en precies”, zegt Jeroen Maas, woordvoerder van Opel Nederland in gesprek met AutoRAI.nl “Bij OPC moet je daar nog extra power aan toevoegen. GSi staat op zichzelf en heeft dus geen gevolgen voor OPC”, voegt hij toe.
LEES OOK: Opel stoft GSi-benaming af: dit is de Opel Insignia GSi
Ruimte voor een Insignia OPC
Leuk, komen er dan ook meer GSi-modellen? “Wij doen geen uitspraken over toekomstige producten.” Voor de hand ligt het wat ons betreft wel. Opel stoft GSi niet voor niets af. Bovendien heeft de GSi-aanduiding historie, denk aan de Manta GSi, Astra GSi en Corsa GSi van weleer. De komst van de 260 pk sterke Insignia GSi lijkt nog ruimte over te laten voor een Insignia OPC. Wanneer die uitvoering komt en of die komt, is niet duidelijk.
“GSi staat op zichzelf en heeft geen gevolgen voor OPC”
Buick Regal GS
De Buick Regal, het Amerikaanse broertje van de Opel Insignia, is deze week als Regal GS voorgesteld met onder de motorkap een 3,6-liter V6-motor met 310 pk, gekoppeld aan een negentraps automaat én vierwielaandrijving. Een vermogen van 310 pk is 50 pk meer dan de Insignia GSi. Er is dus potentieel. Momenteel staan er twee OPC’s in de prijslijst: de Corsa OPC met 207 pk en de Astra GTC OPC met 280 pk. De vorige generatie Insignia OPC had een 2,8-liter V6 Turbo met 325 pk. Aangezien de nieuwe Insignia zo’n 160 kilogram lichter is dan de vorige Insignia, is meer power niet noodzakelijk.