OPC Extreme voor extreme prestaties
Met de Astra OPC Extreme laat Opel zien dat het ook extreem sportieve auto’s kan bouwen. De Extreme is een compromisloze versie van de Astra OPC die puur is ontwikkeld om optimaal te presteren. Opel zegt dat op basis van de reacties wordt bepaald hoeveel exemplaren worden geproduceerd.
- Supersportieve versie van Astra OPC
- 2.0 Turbo met 220 kW (300 pk)
- Extra laag gewicht en speciale banden
Bij de Opel Astra OPC Extreme zijn een aantal zaken grondig aangepakt. Op de eerste plaats levert de 2,0-liter turbomotor nu 220 kW (300 pk) vermogen. Dat is meer dan Opel ooit eerder uit een tweelitermotor wist te persen. Een handgeschakelde zesbak stuurt het vermogen via een sperdifferentieel naar de voorwielen. Opel heeft vooral veel moeite gedaan om het gewicht van de auto omlaag te krijgen. De achterbank is eruit. Talloze onderdelen, waaronder de motorkap en het dak, zijn gemaakt van lichtgewicht koolstofvezel. Daardoor weegt de Extreme 100 kilo minder dan de reguliere Astra OPC. Verder is sportieve Astra voorzien van een rolkooi, extra krachtige Brembo-remmen en lichtgewicht 20-inchwielen met banden die speciaal voor de OPC Extreme zijn ontwikkeld. De stoelen zijn vervangen door Recaro-kuipstoelen met zespuntsgordels. De Astra OPC Extreme is op de Nürburgring ontwikkeld door de autosportexperts van Opel. Het is de snelste Opel Astra ooit gemaakt voor de openbare weg en hij debuteert op de Autosalon van Genève.