Nissan GT-R50 by Italdesign heeft 720 pk!
50 jaar GT-R als Italdesign
Nissan en Italdesign hebben voor de allereerste keer samengewerkt en presenteren met trots deze Nissan GT-R50 by Italdesign. Hij is gebaseerd op de GT-R Nismo, maar dat is aan de buitenkant niet meer te zien. Ook onderhuids werd het nodige aangepast.
50ste verjaardag
De Nissan GT-R50 by Italdesign is gemaakt ter ere van de 50ste verjaardag van zowel GT-R als Italdesign. Italdesign speelde een grote rol bij het ontwerp, de ontwikkeling en de bouw van deze speciale GT-R.
Design
Bekijken we de Nissan GT-R50 by Italdesign meer in detail, dant valt met name het met 54 millimeter verlaagde dak op, de gewijzigde neuspartij en de sterk aangepaste achterzijde. De auto heeft verder nog een forse instelbare achtervleugel met winglets aan de zijkant. De GT-R50 by Italdesign is gespoten in de kleur Liquid Kinetic Gray met Energetic Sigma Gold accenten.
Aangepast interieur
Het interieur is eveneens aangepast. De middenconsole, het instrumentarium en de portieren zijn afgewerkt met twee soorten carbonfiber. De stoelen zijn bekleed met zwarte alcantara en verfijnd zwart Italiaans leder. Ook zijn er gouden accenten op het dashboard, deuren en op de futuristische op raceauto’s geïnspireerde pook.
+120 pk!
De motor is flink opgevoerd: de met de hand gebouwde 3,8-liter V6 VR38DETT motor levert nu 720 pk en 780 Nm. Ter vergelijk: de Nissan GT-R Nismo heeft 600 pk. Het motorvermogen is sterk gestegen door toepassing van GT3-turbo’s met hoge druk en de installatie van grotere intercoolers. Ook zijn de krukas, zuigers, lagers en drijfstangen aangepast. Een versterkte sequentiële transmissie met zes versnellingen en een dubbele koppeling verdeelt alle power over de vier wielen.
Bilstein, Brembo, Micheling
Om het af te maken heeft de Nissan GT-R50 by Italdesign Bilstein DampTronic-wielophanging, Brembo-remklauwen en Michelin Pilot Super Sport-banden in de maten 255/35 R21 vóór en 285/30 R21 achter.
Nissan GT-R50 by Italdesign – Specificaties
- Basis: Nissan GT-R NISMO
- Lengte: 4.784 mm (standaard NISMO: 4.690 mm)
- Breedte: 1.992 mm (standard NISMO: 1.895 mm)
- Hoogte: 1.316 mm (standaard NISMO: 1.370 mm)
- Wielbasis: 2.780 mm (identiek)
- Motor: 3,8-liter VR38DETT by NISMO;
- 720 pk (geschat) @ 7.100 tpm
- 780 Nm (geschat) @ 3.600-5.600 tpm
- Aandrijflijn: Achter de vooras geplaatste motor / ATTESA E-TS all-wheel drive
- Versnellingsbak: Versterkte sequentiële zesversnellingsbak met dubbele koppeling
- Wielophanging: BILSTEIN DampTronic I dempingssysteem
- Remmen: Brembo, met geventileerde, zwevende en geperforeerde remschijven.
- Remmen vóór: zes zuiger monoblock remklauwen; 390 x 32,6 mm.
- Remmen achter: vier zuiger monoblock remklauwen; 380 x 0 mm
- Wielen (inch) vóór: 21 x 10J / achter: 21 x 10.5J
- Banden Michelin Pilot Super Sport; voor: 255/35 R21 achter: 285/30 R21