Nieuwe BMW 2 Serie Gran Coupé doet het net even anders
Een musthave 4-deurs coupé?
Uitgesproken, luxe, dynamisch en onderscheidend: de nieuwe BMW 2 Serie Gran Coupé is het allemaal. Maar is het daardoor ook een musthave 4-deurs coupé? Hier drie redenen waarom de BMW 2 Serie Gran Coupé net even anders is dan anders.
1: Uniek design
Je bent vrij uitgesproken in je doen en laten, hebt graag iets wat de rest niet heeft en stelt een potje sturen ook op prijs? Hmm, dan hebben we met je te doen. Een auto die hierop inspeelt is vrij zeldzaam. Wellicht heeft BMW met de nieuwe BMW 2 Serie Gran Coupé het antwoord.
Deze vierdeurs coupé is namelijk met het oog op de uitgesproken, merkbewuste liefhebber ontwikkeld. Tuurlijk, het is nog altijd een ruime familieauto, maar dan wel eentje met een zeer opvallende outfit. De scherp vormgegeven vierdeurs coupé combineert een sportief-elegante uitstraling met praktische eigenschappen. Hij heeft schuin geplaatste koplampen, stoere doorlopende achterlichten en portierruiten zonder frame. Ook niet onbelangrijk: BMW heeft als ‘expert rijdynamiek’ iets bijzonders met het onderstel gedaan.
2: Speciaal onderstel
De nieuwe BMW 2 Serie Gran Coupé staat op hetzelfde platform als de nieuwe BMW 1 Serie. Maar er zijn wel verschillen. Ten opzichte van de BMW 1 Serie zijn de vering, demping en besturing nog sportiever afgestemd, zonder comfort of veiligheid uit het oog te verliezen.
3: Onder die opvallende outfit zit de nodige (brain)power
De BMW 2 Serie Gran Coupé is er als 218i (140 pk), 220d (190 pk) of als M235i xDrive (306 pk). Altijd power genoeg dus, maar de auto heeft ook de nodige brainpower. Hij zit namelijk vol met moderne rijhulpsystemen. Diverse assistentiesystemen zijn zelfs afkomstig van grotere BMW-modellen en nu voor het eerst in het premium compact segment leverbaar. Systemen in de auto bedien je met aanraking, spraak of zelfs handgebaren. Jij bepaalt. Ook op dat vlak is de BMW 2 Serie Gran Coupé dus net even anders dan anders.
De BMW 2 Serie Gran Coupé is de eerste vierdeurs coupé van BMW in het premium compact segment. Een unieke auto die ondanks al zijn bravoure en slimme technologie nog heel bereikbaar is. Via private lease heb je hem tijdelijk al vanaf 469,- euro per maand, op basis van 48 maanden en 10.000 kilometer per jaar. Hoe stel jij hem samen?