Mazda grootste stijger in Europa
Mazda kent een buitengewoon goed verkoopjaar. Het Japanse merk was in de maand oktober de grootste stijger van alle volumemerken in Europa. Met een verkooptoename van 55 procent ten opzichte van oktober 2012 scoort Mazda zijn vierde opeenvolgende maand met een groei van 30 procent of meer.
Mazda verkocht in de eerste tien maanden van dit jaar 125.362 auto’s. Dat is 16,3 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Volgens het merk zijn de goede resultaten vooral te danken aan de komst van de nieuwe Mazda3. In Duitsland verkocht Mazda over het gehele kalenderjaar 11 procent meer auto’s, terwijl de totale markt 5,2 procent kromp. In Groot-Brittannië, een van de belangrijkste markten voor Mazda in Europa, steeg de omzet met 47 procent in oktober en 16,2 procent over het hele jaar. Volgens Mazda doet de CX-5 het ook erg goed. Ten opzichte van een jaar geleden is de verkoop in de meeste landen verdubbeld, en in Nederland is de CX-5 momenteel zelfs de best verkochte compacte SUV.