Lexus grootste premium-stijger
Geen ander premium automerk groeit zo snel als Lexus. Net als in Europa profiteert Lexus in Nederland zichtbaar van de nieuw ingeslagen weg.
Een krachtig design, een groeiend modellengamma, Europees geschoeide rijdynamiek en de beproefde hybride techniek geven Lexus de ruimte om door te groeien. Over de eerste helft van 2014 bedroeg de groei van Lexus in Europa bijna 25 procent. Aan het einde van dit jaar heeft Lexus in Nederland een gelijksoortige groei doorgemaakt, is de verwachting. Van 1.588 registraties in 2013 naar zo’n 2.000 in 2014. NX 300h Met circa 1.100 verkopen is de CT 200h opnieuw Lexus’ volumemodel. Ook van de nieuwe IS 300h verwacht Lexus er dit jaar in Nederland ongeveer 500 op kenteken te zetten. De enthousiast ontvangen nieuwe Lexus NX 300h belooft het segment van de mid-sized SUV’s wakker te schudden, maar komt te laat om het échte verschil te maken. Het model is nu al te bestellen, maar staat pas in oktober bij de Lexus-dealers. Eigen stijl Geordy Bloem, General Manager Lexus: “Lexus heeft de laatste jaren een duidelijk eigen stijl ontwikkeld. Naast kwaliteit en dienstverlening hebben een uitdagend design, Europese rijdynamiek en de verfijnde hybride aandrijflijnen grote prioriteit gekregen bij de ontwikkeling van nieuwe modellen.”