Leapmotor C10 REEV: wat heeft die te bieden?
Deze C10 heeft een benzinemotor
Leapmotor heeft de C10 REEV gepresenteerd? Het grote verschil ten opzichte van de reguliere C10? De ‘normale’ C10 is 100% elektrisch en deze Leapmotor C10 REEV niet. Dit heeft de REEV-uitvoering te bieden.
Aandrijflijn Leapmotor C10 REEV
De Leapmotor C10 REEV is uitgerust met een 158 kW (215 pk) sterke elektromotor en een 1,5-liter benzinemotor. De 28,4 kWh-batterij biedt een elektrische actieradius van 145 km (WLTP), terwijl de totale gecombineerde actieradius meer dan 950 km bedraagt. Het officiële brandstofverbruik komt uit op 0,4 l/100 km in de gecombineerde modus en een CO2-uitstoot van 10 g/km.
Zo werkt de aandrijflijn
Deze nieuwe uitvoering met Range Extender werkt voornamelijk als een elektrische auto, waarbij de elektromotor de wielen aandrijft. Wanneer de batterij bijna leeg is, wordt de benzinemotor ingeschakeld om elektriciteit te genereren, waarmee de batterij wordt opgeladen en de actieradius wordt vergroot. Dit systeem stelt de C10 REEV in staat om de soepele, stille en responsieve rijbeleving van een elektrische auto te bieden. Tegelijkertijd blijft de flexibiliteit van een traditionele benzinemotor beschikbaar voor langere ritten.
Energiemodus
Bestuurders kunnen via de snelkoppelingen op het hoofdscherm hun voorkeur instellen voor de beschikbare Energiemodus. Zo kan de klant bijvoorbeeld kiezen voor volledig elektrisch rijden of maximale prestaties, afhankelijk van de behoeften.
De C10 REEV ondersteunt zowel AC-laden als DC-snelladen, waardoor de auto snel kan worden opgeladen. Ideaal voor lange reizen. Met DC-snelladen kan de C10 REEV de helft van zijn elektrische actieradius in slechts 18 minuten bijladen. Een prijs is nog niet bekend.