Leapmotor B10 vormt aftrap van nieuwe B-serie
Opvallen doe je in paars!
De Leapmotor B10 is de eerste van een reeks nieuwe modellen uit de B-serie van Leapmotor, is gebaseerd op de Leap 3.5-architectuur en voorzien van diverse ADAS-systemen en een volledig configureerbare digitale cockpit.
Oprichter van Leapmotor
Zhu Jiangming, oprichter van Leapmotor, heeft de B10 in Parijs onthuld en daarbij het belang van dit eerste model voor de wereldwijde verkoop extra onder de aandacht gebracht. “De B10 belichaamt onze visie voor een elektrische toekomst – niet alleen vanwege zijn superieure prestaties en slimme connectiviteit, maar ook door zijn betaalbaarheid voor een groot publiek, overal ter wereld.”
Slanke lijnen voor Leapmotor B10
De B10, een slank gelijnde SUV voor het C-segment, is gebaseerd op de geavanceerde Leap 3.5-architectuur, een volledig geïntegreerd platform met ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), een volledig configureerbare digitale cockpit en intelligente rijmogelijkheden.
Ambities Leapmotor
Tianshu Xin, CEO van Leapmotor International, vertelde tijdens de onthulling van de B10 over de ambities van Leapmotor op de wereldmarkt: “Leapmotor International is weliswaar een start-up, maar heeft twee bijzonder sterke ‘ouders’. De een zorgt voor innovatieve technologie en concurrerende prijzen, terwijl de ander – via onze samenwerking met Stellantis – wereldwijd in krachtige hulpbronnen en in een ongeëvenaard servicenetwerk voorziet. Met die combinatie zijn we in staat om producten zoals de B10 aan te bieden, die geavanceerde technologie combineren met betaalbaarheid.”
Gericht op jonge kopers
De B10 is de eerste van een reeks nieuwe, specifiek voor de wereldmarkt ontwikkelde modellen uit de B-serie van Leapmotor. Deze nieuwe C-SUV richt zich op jonge kopers die niet alleen op zoek zijn naar een auto met geavanceerde technologie en connectiviteit, maar die ook een voertuig willen dat een belangrijke bedrage levert aan het oplossen van de milieuproblematiek én concurrerend geprijsd is.
Groeien, en snel ook!
Het debuut van Leapmotor op de Autosalon van Parijs valt samen met de versnelling die het bedrijf heeft ingezet voor verdere wereldwijde groei. Op 23 september ging de verkoop van Leapmotor in Europa van start, via meer dan 200 dealerbedrijven in dertien verschillende landen. Doel van het bedrijf is om tot eind 2025 in totaal 500 verkooppunten in Europa geopend te hebben. Deze snelle expansie wordt ingegeven door de brede strategie van Leapmotor om elektrische mobiliteit voor iedereen betaalbaar te maken: Excellence within Reach.
Andere modellen op de Autosalon van Parijs
Behalve de B10 presenteert Leapmotor ook alle andere modellen uit het portfolio, waaronder:
De C16 – een D-SUV met een 800V siliciumcarbide-platform, speciaal ontworpen voor snelladen en ruimtelijk vervoer voor het hele gezin. De 2+2+2-opstelling van de zes zitplaatsen en de mogelijkheid om in 15 minuten op te laden, maken deze auto bij uitstek geschikt voor het afleggen van lange afstanden.
De T03 – een compacte EV voor het A-segment die is ontwikkeld voor stedelijke mobiliteit. Met een prijs vanaf 19.950 euro heeft de T03 de stadsbewoner, die op zoek is naar een betaalbare en kwalitatief hoogstaande elektrische auto, veel te bieden.
De C10 – een D-SUV die is ontwikkeld voor kopers die geïnteresseerd zijn in innovatie en die is voorzien van de innovatieve Cell to Chassis-technologie van Leapmotor, alsmede diverse ondersteunende veiligheidsvoorzieningen. De C10 is leverbaar vanaf 39.050 euro en komt in aanmerking voor vijf sterren in de Euro NCAP-veiligheidsbeoordeling.
Samenwerking met Stellantis
Voor de ingezette expansie van Leapmotor op de wereldmarkt staat de samenwerking met Stellantis centraal. Carlos Tavares, CEO van Stellantis, benadrukt het belang van die samenwerking: “Samen met Leapmotor maken we geavanceerde elektrische mobiliteit betaalbaar voor een groot publiek buiten China. Door onze krachten te bundelen zijn we in staat innovatieve oplossingen effectief en in korte tijd op de markt te brengen.”
In 2025 breidt Leapmotor de B-serie uit met nieuwe modellen en benadrukt daarmee de toewijding voor verdere groei van het portfolio en het aanbieden van betaalbare elektrische voertuigen over de hele wereld.