
Land Rover Defender krijgt heel veel upgrades: dit zijn ze!
Tot 4.500 kilogram trekken!

De Land Rover Defender-familie profiteert van diverse vernieuwingen voor modeljaar 2026. Het exterieur is aangepast, het infotainmentscherm is gegroeid en er zijn nieuwe technologieën beschikbaar, zoals Adaptive Offroad Cruise Control en een Driver Attention Monitor. Ook de krachtige Defender OCTA valt op met extra kleur- en materiaalopties. We zetten alle aanpassingen op een rij.
Land Rover Defender updates
De vernieuwde Land Rover Defender-modellen hebben een aantal wijzigingen ondergaan, zowel op technisch als visueel vlak. Zo is het exterieur op een aantal punten aangepast en is het interieur voorzien van een groter centraal geplaatst infotainmentscherm van 13,1 inch. De bediening van het systeem is toegankelijker gemaakt dankzij de aangepaste plaatsing van de transmissiehendel op het dashboard.
Nieuwe rijhulpsystemen
Daarnaast zijn er nieuwe rijhulpsystemen toegevoegd. Een daarvan is Adaptive Offroad Cruise Control. Dit systeem helpt de bestuurder bij het behouden van een constante snelheid op ruw terrein, waarbij het comfortniveau vooraf instelbaar is. Ook nieuw is de Driver Attention Monitor. Deze houdt met behulp van een camera in de gaten of de bestuurder alert blijft en geeft een waarschuwing bij tekenen van verminderde aandacht.
Design en materialen: kleine updates
Alle versies van de Defender – de 90, 110 en 130 – hebben een licht aangepast uiterlijk gekregen. Denk daarbij aan een nieuw ontwerp voor de koplampen met herkenbare lichtsignatuur, standaard mistlampen en verzonken achterlichten met donkere lenzen. Verder zijn er twee nieuwe lakkleuren toegevoegd: Woolstone Green en Borasco Grey. De motorkapinserts hebben een nieuw oppervlaktemotief (‘Cirkant’) gekregen en alle modellen zijn voortaan uitgerust met glanzend zwarte naafdoppen met het woord ‘DEFENDER’.

Nieuwe motor en extra uitrusting
Het motorengamma is uitgebreid met een nieuwe zescilinder dieselmotor: de D350 met een vermogen van 257 kW (350 pk). Deze vervangt de eerdere D300-motor. De Defender blijft verkrijgbaar met verschillende uitrustingsniveaus, die via optionele pakketten of losse accessoires verder naar wens kunnen worden aangepast.
Voor wie meer praktische mogelijkheden zoekt, zijn er nu nieuwe accessoires beschikbaar. Denk aan zwarte varianten van het dakrek, de dwarsdragers en bodembescherming aan de voorzijde. Ook is er een achterbumperplaat in een donkere kleur toegevoegd aan het assortiment. De Defender is daarnaast verkrijgbaar met vaste of uitklapbare treeplanken, die het instappen vergemakkelijken.
Land Rover Defender OCTA: krachtigste versie met extra’s
De nieuwe OCTA-uitvoering vormt de krachtigste variant van de Defender en is voorzien van een 4,4-liter V8-motor met twee turbo’s, goed voor 467 kW (635 pk). Deze uitvoering beschikt over een geavanceerd wielophangingssysteem (6D Dynamics), speciale offroad-instellingen (OCTA-modus) en stoelen met extra comfortfuncties (‘Body and Soul Seats’).
Er zijn nieuwe kleuren toegevoegd aan het aanbod voor de OCTA, zoals Sargasso Blue en Borasco Grey. Aan het einde van 2025 wordt ook een witte matte wrap leverbaar, geïnspireerd op besneeuwde berglandschappen. Andere aanpassingen aan het uiterlijk van de OCTA zijn onder andere Textured Graphite accenten op bumpers en motorkap, met als optie koolstofvezel details. Verder zijn er nieuwe wielsets beschikbaar, waaronder 20-inch gesmede lichtmetalen velgen.
Nieuwe opties voor specifieke versies
De Land Rover Defender 130 kan nu worden uitgerust met een geïntegreerde compressor. Deze is handig voor het aanpassen van de bandenspanning na offroad-ritten op los zand. De OCTA is optioneel leverbaar met een geïntegreerde lier, die tot 4.500 kilogram kan trekken. Deze lier zit in een behuizing van koolstofvezel. Tot slot zijn er nieuwe motorkapstickers in matzwart met het ‘DEFENDER’-opschrift beschikbaar voor alle varianten van het model.












































