Kia Motors Europe heeft een nieuwe Chief Operating Officer
COO Michael Cole wordt opgevolgd door Emilio Herrera
Kia Motors Europe heeft Emilio Herrera aangesteld als de nieuwe Chief Operating Officer. Hij neemt het stokje over van Michael Cole. Onder de leiding van Cole groeide de verkoop Kia in Europa met maar liefst 40 procent, terwijl de groei van de herstellende Europese markt 27 procent bedroeg. Cole krijgt een andere leidinggevende functie in de Kia-organisatie.
Verkoopgroei realiseren in Europa
Herrera wordt werkzaam op het hoofdkantoor van Kia Motors Europe in het Duitse Frankfurt. Hij legt verantwoording af aan Yong Kew Park, President van Kia Motor Europa, en wordt verantwoordelijk voor de continuering van de gestage verkoopgroei van Kia in Europa. Kia heeft in Europa de ambitie om in 2018 500.000 auto’s te verkopen.
Kia Niro Electric
Onder leiding van Herrera introduceert Kia ook enkele nieuwe modellen, waaronder een Kia Niro Electric. Tot 2025 staan er bij Kia in totaal zestien nieuwe modellen op de planning, inclusief de introductie in 2020 van een brandstofcelauto.
Herrera spreekt zes talen
Herrera werkt al meer dan twintig jaar in de Europese automotive sector en was sinds 2012 Managing Director van Kia Motors Iberia. Kia werd het snelst groeiende automerk in Spanje en verdubbelde de verkoop tussen 2013 en 2017. Voor zijn tijd in Spanje was Herrera de Managing Director van Kia Motors Belgium. Herrera is in 1961 geboren in Lausanne, Zwitserland. Hij studeerde in 1984 af in taalwetenschappen en communicatie aan de Katholieke Universiteit van Leuven, België, en spreekt zes talen.
Naamsbekendheid
Michael Cole was sinds november 2012 Chief Operating Officer van Kia Motors Europe. Kia maakt later bekend welke nieuwe rol Cole gaat krijgen. “Ik ben er trots op dat ik kon bijdragen aan de groei van de verkoop, het marktaandeel en de naamsbekendheid van Kia in Europa”, aldus Michael Cole.
Marktaandeel vergroten
Emilio Herrera: “Michael laat Kia achter in een zeer goede positie. Ik kijk ernaar uit om de indrukwekkende groei van het merk in Europa voort te zetten. Nieuwe auto’s en aandrijflijnen bieden ons nieuwe kansen om de verkoop te stimuleren en het marktaandeel in de komende jaren verder te vergroten.”