Hyundai Santa Fe alleen als diesel
Hyundai heeft de benzinemotor uit het gamma van de Santa Fe geschrapt. De 2.4i GDi-motor is niet meer leverbaar, wat betekent dat de 2.2 CRDi-diesel nu de enige leverbare motorisering is.
Volgens Hyundai is de Santa Fe elders in de wereld razend populair. De SUV is niet aan te slepen en levertijden lopen flink op. Tegelijkertijd zorgt de Nederlandse BPM-wetgeving ervoor dat de CO2-onvriendelijke benzineversie te duur wordt en niet meer kan concurreren. Genoeg reden dus om te stoppen met de 2.4 GDi. Ook de handgeschakelde versnellingsbak is van de prijslijst verdwenen. De Santa Fe is nu dus alleen leverbaar als diesel-automaat; een fijne combinatie, vooral in een SUV van dit kaliber. De Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi komt alleen in luxe i-Catcher-uitvoering. De prijzen beginnen nu bij 57.240 euro. De versie met vierwielaandrijving kost 2.995 euro extra.