Deze Amerikaanse raceauto is nogal harig
Dit NASCAR-raceteam heeft een opvallende sponsor
Raceauto’s en sponsoring zijn vaak een gouden combinatie. Denk eens aan Lotus en John Player Special of Martini en Porsche. Toen het Amerikaanse Go Fas Racing een samenwerking met het iconische Old Spice aanging, leek dat perfect uit te pakken. Het resultaat is echter opmerkelijk te noemen…
Belangrijk sportevenement
Op 17 februari vindt in Amerika een van de belangrijkste sportevenementen van het land plaats: de Daytona 500. Voor iedereen die meeracet in het NASCAR-kampioenschap is dat de race die je moet winnen. Traditiegetrouw is het ook de race waarbij sponsoren alles uit de kast halen, omdat de kijkcijfers van het evenement enorm zijn. Een van de teams die nu al op veel promotie kan rekenen is Go Fas Racing. De hoofdsponsor Old Spice plaatst namelijk een levensgrote afbeelding van coureur Corey LaJoie op de auto.
.@CoreyLaJoie is heading to @DISupdates!
Like, he’s on the car.
He’s on the hood of the @GoFasRacing32! pic.twitter.com/XwKDNzS2be
— NASCAR (@NASCAR) February 6, 2019
Mist zijn tanden
Dat je gezicht op de motorkap van een raceauto staat, is al apart, maar in het geval van LaJoie verdwenen ook nog eens zijn tanden. Bij de gewrapte Ford Mustang raceauto zaten de lippen en tanden van LaJoie precies op de plek van de radiator. Aangezien de V8-motor veel zuurstof nodig heeft, besloot het team om een stuk uit de wrap te snijden. Daarnaast komt de gezichtsbeharing van de coureur ook een beetje ongelukkig uit de verf, want zijn baard en kapsel vullen de gehele carrosserie van de Ford Mustang.
Wat vinden jullie? Geslaagde sponsoring of moet dit met ‘huid en haar’ de vuilnisbak in?
Lees ook: Video van de dag: zo snel gaat een pitstop