
Ford Fiesta en Focus krijgen mild-hybrid techniek
Eerste 'EcoBoost Hybrid' modellen arriveren in 2020.

Ford start in de loop van 2020 met de levering van mild-hybrid versies (48 Volt) van de Fiesta en Focus. De modellen krijgen de naam EcoBoost Hybrid.
BISG
Ford rust de Fiesta EcoBoost Hybrid en Focus EcoBoost Hybrid uit met een geïntegreerde startmotor/generator met riemaandrijving (BISG: Belt-Driven Integrated Starter/Generator). Deze vervangt de standaard dynamo en maakt regeneratie en opslag van energie mogelijk die gewoonlijk verloren gaat bij het remmen en in vrijloop uitrollen. Die energie wordt gebruikt om een luchtgekoelde 48-volt lithium-ion accu op te laden.
Opgeslagen energie
De BISG fungeert ook als motor en is geïntegreerd in de 1,0-liter EcoBoost driecilinder benzinemotor. De BISG gebruikt de opgeslagen energie voor meer koppel tijdens normaal rijden en accelereren. “De BISG heeft Ford-technici ook in staat gesteld om turbolag tot een minimum te beperken en het vermogen van de 1,0-liter EcoBoost motor op te schroeven met een grotere turbocompressor”, aldus Ford.