Een proefrit plan je vanaf nu met je stem
Wereldprimeur: proefrit DS 3 CROSSBACK via Google Assistant
DS Automobiles Nederland heeft de wereldprimeur met DS 3 CROSSBACK: als eerste automotive partij maakt dit model het mogelijk om met je stem een proefrit te plannen via de Google Assistant. Een unieke ervaring die het proces van het plannen van een proefrit versimpelt door slim gebruik te maken van de nieuwste voice technologie én de Google Transaction API, wat is gerealiseerd in samenwerking met Greenhouse Conversational en MediaCom.
Voice assistants worden met name gebruikt vanuit gemak, wat ook de drijfveer is achter de snelle wereldwijde adoptie. Voice is namelijk in staat om op bepaalde momenten in het dagelijks leven een toegevoegde waarde te creëren. Denk bijvoorbeeld aan autorijden, waarbij je je handen en ogen gebruikt om niet te worden afgeleid van de weg. Dan is voice dé oplossing.
Het aankoopproces bevat ook momenten waar voice van toegevoegde waarde kan zijn. Dat proces wil je niet vertragen of onderbreken door het invullen van saaie formulieren, wat het geval is bij het plannen van een proefrit. Dit zou makkelijker moeten kunnen voor een consument. De oplossing? Een unieke voice toepassing op Google Assistant die met een vloeiende dialoog een proefrit voor je plant bij een DS Store of DS Salon naar keuze voor de nieuwe DS 3 CROSSBACK.
Louis Wyers, Managing Director @ DS Automobiles Nederland, “DS Automobiles onderscheidt zich van andere premium automerken door zijn Avant-Gardistisch design, Vakmanschap en High-Tech technologie. Dat wij dit niet alleen in onze auto’s en DS Stores toepassen blijkt uit het feit dat wij als eerste automerk ter wereld het plannen van een proefrit in onze nieuwe DS 3 CROSSBACK via de nieuwste technologie mogelijk maken. Klanten kunnen vanaf de showroomintroductie op 23 mei via Google Assistant mondeling een proefrit plannen in DS 3 CROSSBACK bij de DS Store of DS Salon naar keuze. Op deze manier combineert DS Automobiles de laatste technologie met ultiem gebruiksgemak voor de klant.”
Proefrit plannen met je stem is een win-win situatie
Door deze slimme toepassing van voice-technologie wordt aan de voorkant de gebruikerservaring verbeterd voor de consument. Terwijl aan de achterkant het proces van opvolging wordt versneld en geautomatiseerd voor DS door een API koppeling met de agenda’s van alle DS Stores en DS Salons. Een win-win situatie dus.
Rik Clout, Commercial Lead @ Greenhouse Conversational, “Voor dit project hebben we het bestaande proces om een proefrit te plannen compleet op zijn kop gezet, met het creëren van een optimale klantervaring als belangrijkste uitgangspunt. Wij zijn er van overtuigd dat de snelle opkomst van smart speakers en voice assistants een enorme impact gaan hebben op de verwachtingen van consumenten. Met omslachtige en trage processen komen merken straks niet meer weg. DS Automobiles neemt met deze conversational oplossing het voortouw in de automotive markt en we verwachten dat er velen zullen volgen.”
Transaction API
Voor de eerste keer is nu gewerkt met de Google Transaction API, wat een nieuwe toolset is van het Actions on Google platform in Nederland en een vereiste bij Google Actions met een focus op aankopen en reserveringen. Daarmee heeft deze Google Action voor DS Automobiles nóg een primeur, namelijk dat het de allereerste Google Action in Nederland is die gebruik maakt van de Google Transaction API. Hier zijn learnings uit voortgekomen welke toepasbaar zijn bij alle toekomstige Google Actions die een transactionele focus hebben.
Wil je ook de gloednieuwe DS 3 CROSSBACK ervaren middels een proefrit en deze plannen met je stem? Zeg “Hey Google, praat met DS proefrit” en plan een proefrit simpel en eenvoudig bij de DS Store of DS Salon naar keuze.