Donkervoort geeft extra informatie D8 GTO-R vrij
Prijzig speelgoed voor op het circuit.
Hij was al aangekondigd, maar nu heeft Donkervoort extra informatie vrijgegeven over de Donkervoort D8 GTO-R. Volgens de Nederlandse autobouwer speelgoed voor op het circuit.
Straatlegaal
De nieuwe Donkervoort D8 GTO-R is niet straatlegaal. Geen kenteken dus. De belangrijkste kenmerken zijn een sequentiele zesversnellingsbak met een paddle-shift-module, speciaal ontwikkelde versnellingsbak Bosch-software en een zes-zuiger remsysteem vóór en achter.
De prijs
Verder heeft de D8 GTO-R langere overbrengingsverhouding van het differentieel inclusief koeling, een kortere stuurhuis overbrenging 2.7, een FIA goedgekeurde racestoel, een compleet datalogging systeem inclusief bandenspanning- en temperatuursensoren, slickbanden standaard en tot slot – weliswaar optioneel – een FIA goedgekeurd brandblussysteem. Dat alles moet 194.500 euro kosten, exclusief de BTW. In de BTW praat je over een prijs van minimaal 235.345 euro. Bekijk hier de prijslijst.
Meer dan 380 pk
De D8 GTO-R wordt aangedreven door een 2,5-liter vijfcilinder turbobenzinemotor van Audi met een vermogen van ‘meer dan 380 pk’.