Ruimtewagen Citroën C4 Picasso krijgt opfrisser
Niet meer ruimte, wel meer uitrusting
Citroën introduceert in de zomer van dit jaar de vernieuwde C4 Picasso en Grand C4 Picasso. De Franse ruimtewagens krijgen onder meer een nieuwe neus, een tweekleurig dak, meer personaliseringsmogelijkheden én een nieuw connectiviteitssysteem.
300.000 stuks verkocht
De Citroën C4 Picasso heeft sinds zijn introductie in 2013 al een behoorlijk onderscheidend design, waarbij vooral de neus met zijn typische lichtunits in het oog springt. Het design valt bij veel mensen in de smaak, want Citroën mocht al meer dan 300.000 auto’s afleveren aan klanten. Het zal je dan ook niet verbazen dat de Franse autoconstructeur het onderscheidende design in ere laat, al zijn er hier dan daar wel wat wijzigingen te bespeuren. Nieuwe bumpers bijvoorbeeld of gewijzigde achterlichten met 3D-effect. Ook nieuw is het tweekleurige dak waarbij de dakbogen een afzonderlijke kleur krijgen.
[gallerij-1]
Citroën Connect Nav 3D
Voor het interieur introduceert Citroën vier nieuwe kleurencombinaties én het nieuwe connectiviteitssysteem Citroën Connect Nav 3D met een 7-inch touchscreen. Boven dit aanraakscherm plaatst Citroën het inmiddels bekende 12-inch HD-scherm. Ook nieuw is de komst van een handsfree achterklep die met een voetbeweging onder de bumper opent of sluit. Nieuwe veiligheidssystemen zijn er eveneens, zoals verkeerbordenherkenning, een adaptieve snelheidsregelaar met stopfunctie, rijstrookwaarschuwing, Active Safety Brake, vermoeidheidsdetectie en een actieve dodehoekdetectie. Het motorenprogramma wordt uitgebreid met een PureTech 130 S&S benzinemotor in combinatie met zestraps automaat.
[gallerij-2]
Concurrenten
De prijzen van de vernieuwde C4 Picasso en Grand C4 Picasso maakt Citroën later bekend. Ze komen in de zomer op de markt. Het zijn beide traditionele MPV’s. Dat betekent dat ze concurreren met auto’s als de Opel Zafira Tourer, Peugeot 5008, Fiat 500L (Living), Ford (Grand) C-Max en Renault (Grand) Scénic.
[gallerij-3]