Bliksemstart: Mitsubishi Outlander PHEV
Bijna een jaar geleden introduceerde Mitsubishi de Outlander PHEV, de plug-inhybride versie van de Japanse SUV. Mede dankzij het fiscale voordeel – zoals de vrijstelling van bijtelling bij registratie in 2013 – was de auto in no-time uitverkocht in Nederland. Nu is het dan zover; de PHEV is gearriveerd!
Mitsubishi Nederland weet sinds de bekendmaking van de Outlander PHEV niet wat hun overkomt. Nog geen drie maanden na de verkoopstart waren al 6.000 orders getekend. Dat aantal bleef stijgen tot het voor Mitsubishi onwerkelijke aantal van 11.000. De laatste negen weken van 2013 krijgen ruim 8.000 klanten hun Outlander PHEV geleverd. Dat is een bijzonder ingewikkeld logistiek proces, maar daardoor profiteren de zakelijke klanten wel van de vrijstelling van fiscale bijtelling. Vanaf 1 januari 2014 valt de PHEV in de bijtellingscategorie van 7 procent.
Wat er straks bij hun op de stoep staat? Een zware (bijna 1.800 kilo), maar bijzonder zuinige SUV (testverbruik 4,0 l/100 km), die zowel volledig elektrisch, puur op benzine en alles wat daar tussen zit kan rijden. Dit dankzij het ingenieuze samenspel van de 2,0-liter benzinemotor met 89 kW (121 pk) en twee 60 kW sterke elektromotoren. De Mitsubishi Outlander PHEV rijdt in de basis volledig elektrisch (circa 40 kilometer) en de verbrandingsmotor ondersteunt waar nodig. Vanaf 125 km/u rijdt hij altijd op benzine, daarvoor kun je met verschillende standen ‘spelen’ om zo zuinig mogelijk te rijden.
Voor prijzen vanaf 39.990 euro sluit je achter in de imponerende wachtrij aan.