De Toyota HiAce is al sinds de introductie van het eerste model in 1967 zo’n beetje het Volkswagen-busje van Azië. Ook hier in Europa werd het model geleverd en hoewel zijn rol hier wat bescheidener was, verkocht het busje ook hier goed. Op de Aziatische markt heeft de HiAce zijn frontstuurvorm (rechte voorkant) altijd vastgehouden, maar in Europa loopt de modelgeschiedenis wat anders. Lees verder
- Klantbeoordeling 8,2
- Altijd BOVAG Garantie
- 10.500 aangesloten BOVAG garages
- Heldere All-in prijzen
De Toyota HiAce is al sinds de introductie van het eerste model in 1967 zo’n beetje het Volkswagen-busje van Azië. Ook hier in Europa werd het model geleverd en hoewel zijn rol hier wat bescheidener was, verkocht het busje ook hier goed. Op de Aziatische markt heeft de HiAce zijn frontstuurvorm (rechte voorkant) altijd vastgehouden, maar in Europa loopt de modelgeschiedenis wat anders.
Twee versies
Het in 1989 geïntroduceerde model H100 werd in 1995 in Europa afgelost door een ‘nieuw’ model met een voor ons meer gebruikelijke langere voorkant. ‘Nieuw’ tussen aanhalingstekens, want de nieuwe HiAce was eigenlijk gewoon een uitvoeringsvariant van de H100. In Japan werden beide modellen dan ook naast elkaar geleverd, waarbij de versie met langere voorkant als luxere Granvia door het leven ging. Terug naar Europa, waar de langere HiAce het na een facelift in 2006 maar liefst tot 2012 volhield.
Samenwerking
Vanaf dan werd de merkeigen HiAce alleen nog in Azië geleverd. Voor Europa besloot men bij Toyota om samenwerkingen op te zoeken en die werd gevonden bij het Franse PSA. Toyota nam voortaan deel aan het bestelbustrio Citroën Jumpy/Fiat Scudo/Peugeot Expert. Toyota’s Europese bestelbus heette voortaan ProAce. In 2016 werden al deze busjes en daarmee ook de Toyota ProAce vervangen door het huidige model.
Technisch
Motortype | diesel, 4-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 1.560 cm³ |
Max. vermogen | 88 kW (120 pk) |
Bij | 3.500 tpm |
Max. koppel | 300 Nm |
Bij | 1.750 tpm |
Aandrijving | voorwielen |
Remmen v/a | gev. schijven/schijven |
Draaicirkel | 12,7 m |
Vermogensrange | 88 tot 130 kW |
Algemeen
Transmissie | 6MT |
Carrosserietype | 5-drs. MPV |
Euro NCAP | 5 sterren |
Marktintroductie | september 2016 |
Laatste facelift | n.v.t. |
Niet meer leverbaar | sinds november 2021 |
Garantie | 3 jaar |
Vanafprijs | € 52.445 |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 225/55 R17 |
L x B x H | 5.308 x 1.920 x 1.910 mm |
Wielbasis | 3.275 mm |
Massa leeg | 1.635 kg |
Max. aanh. gew. | 1.800 kg |
Inh. bag. ruimte. | 550 l |
Tankinhoud | 69 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 6,4 l/100km |
CO₂-emissie | 169 g/km |
Energielabel | C |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 13,5 s |
Topsnelheid | 160 km/u |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng