In Nederland mag het model dan enigszins een bijrol spelen, wereldwijd is de Hilux een begrip. De geschiedenis van het model begint eind jaren ’40, als Toyota de SB introduceert, in feite een pick-upversie op de technische basis van personenauto SA. Via de doorontwikkelde SG wordt het model opgevolgd door de RK-modellen, beter bekent als de Toyota Stout-modellenserie. Hoewel de Stout-modellijn op sommige markten nog even doorloopt, wordt het model in algemene zin in 1968 opgevolgd door een nieuwe model dat voor het eerst de naam Hilux draagt. Het begin van een succesvol hoofdstuk. Lees verder
- Klantbeoordeling 8,2
- Altijd BOVAG Garantie
- 10.500 aangesloten BOVAG garages
- Heldere All-in prijzen
In Nederland mag het model dan enigszins een bijrol spelen, wereldwijd is de Hilux een begrip. De geschiedenis van het model begint eind jaren ’40, als Toyota de SB introduceert, in feite een pick-upversie op de technische basis van personenauto SA. Via de doorontwikkelde SG wordt het model opgevolgd door de RK-modellen, beter bekent als de Toyota Stout-modellenserie. Hoewel de Stout-modellijn op sommige markten nog even doorloopt, wordt het model in algemene zin in 1968 opgevolgd door een nieuwe model dat voor het eerst de naam Hilux draagt. Het begin van een succesvol hoofdstuk.
Onverwoestbaar
Het model heeft de afgelopen decennia een naam weten op te bouwen van een onverwoestbaar werkpaard. Haast letterlijk, zoals een aantal experimenten van een bekend Brits autoprgramma uitwees. Inmiddels zijn we aangekomen bij de achtste generatie aangekomen, die sinds 2015 op de markt is. Net als vele andere auto’s is ook de Hilux in de loop der jaren flink gegroeid en luxer geworden.
Volkswagen-versie
Een opmerkelijke rebadgevariant is de Volkswagen Taro. Volkswagen introduceerde dit model in 1989, als aanvulling tussen de lichtere Caddy van destijds en bestelbus Transporter. De Taro werd door Volkswagen gebouwd, maar afgezien van de logo’s waren er geen verschillen met de standaard Hilux. Zo wist Toyota via een kleine omweg een groter marktaandeel in Europa te behalen. Zo hadden beide partijen voordeel bij de samenwerking.
Technisch
Motortype | diesel, 4-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 2.392 cm³ |
Max. vermogen | 110 kW (150 pk) |
Bij | 3.400 tpm |
Max. koppel | 400 Nm |
Bij | 1.600 tpm |
Aandrijving | achterwielen (optie: 4WD) |
Remmen v/a | gev. schijven/trommels |
Draaicirkel | 12,6 m |
Vermogensrange | 110 tot 150 kW |
Algemeen
Transmissie | 6MT (optie: 6AT) |
Carrosserietype | 4-drs. pick-up |
Euro NCAP | 5 sterren |
Marktintroductie | mei 2016 |
Laatste facelift | oktober 2020 |
Garantie | 5 jaar |
Vanafprijs | € 19.995 (grijs kenteken) |
Bijzonderheden | In combinatie met vierwielaandrijving wordt het trekgewicht verhoogd tot 3.500 kg. |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 225/65 R17 |
L x B x H | 5.330 x 1.800 x 1.795 mm |
Wielbasis | 3.085 mm |
Massa leeg | 1.860 kg |
Max. aanh. gew. | 3.000 kg |
Inh. bag. ruimte. | n.v.t. l |
Tankinhoud | 80 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 9,2 l/100km |
CO₂-emissie | 242 g/km |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 13,2 s |
Topsnelheid | 175 km/u |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng