In 2004 kwam Suzuki met de SX-4, een soort vroege crossover tussen een hatchback en een kleine SUV. Wel was de auto vooral dat eerste, hoewel vierwielaandrijving optioneel was voor bepaalde uitvoeringen. Vanaf 2007 was de auto ook leverbaar als sedan. In Suzuki-traditie werd het model wereldwijd onder verschillende namen geleverd. In Europa kenden we het model bijvoorbeeld ook als Fiat Sedici, zij het alleen voor de hatchbackversie. Lees verder
- Klantbeoordeling 8,2
- Altijd BOVAG Garantie
- 10.500 aangesloten BOVAG garages
- Heldere All-in prijzen
In 2004 kwam Suzuki met de SX-4, een soort vroege crossover tussen een hatchback en een kleine SUV. Wel was de auto vooral dat eerste, hoewel vierwielaandrijving optioneel was voor bepaalde uitvoeringen. Vanaf 2007 was de auto ook leverbaar als sedan. In Suzuki-traditie werd het model wereldwijd onder verschillende namen geleverd. In Europa kenden we het model bijvoorbeeld ook als Fiat Sedici, zij het alleen voor de hatchbackversie.
Gedaantewisseling
In 2013 verscheen de tweede generatie, die in de meeste markten als SX-4 S-Cross door het leven gaat. In Nederland wordt alleen de naam S-Cross gebruikt. Waar het eerste model meer een hoge hatchback was, is de S-Cross nadrukkelijker een kleine SUV. Wel is de auto ondanks de optionele vierwielaandrijving nog steeds niet echt voor offroadgebruik bedoeld, maar daar koopt de doelgroep hem ook niet voor. In 2017 onderging de S-Cross een grondige facelift. De anonieme voorkant van eerst werd ingeruild voor een opvallend chromen grille en meer horizontaal geplaatste koplampen. Ook onderhuids wijzigde een en ander en daarnaast werd de bouwkwaliteit van het interieur iets verbeterd.
Nieuwe generatie Suzuki S-Cross
Eind 2021 onthulde Suzuki een nieuwe generatie S-Cross, die in 2022 op de markt kwam. De nieuwe generatie is eigenlijk een zeer grondig gefacelift model. De basis wordt overgenomen van de voorgaande generatie, maar de auto is voorzien van een volledig nieuwe voor- en achterzijde. Ook het interieur is volledig nieuw en weer helemaal bij de tijd met tot 9 inch groot infotainmentscherm en allerlei rijassistenten.
Technisch
Motortype | benzine, 4-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 1.373 cm³ |
Max. vermogen | 95 kW (129 pk) |
Bij | 5.500 tpm |
Max. koppel | 235 Nm |
Bij | 2.000 tpm |
Aandrijving | voorwielen (optie: 4WD) |
Remmen v/a | gev. schijven/schijven |
Draaicirkel | 10,8 m |
Vermogensrange | alleen 95 kW |
Algemeen
Transmissie | 6MT (optie: 6AT) |
Carrosserietype | 5-drs. SUV |
Euro NCAP | niet getest |
Marktintroductie | januari 2022 |
Laatste facelift | n.v.t. |
Garantie | 6 jaar |
Vanafprijs | € 26.875 |
Bijzonderheden | Deze motor is voorzien van mild hybrid-technologie. |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 215/55 R17 |
L x B x H | 4.300 x 1.785 x 1.580 mm |
Wielbasis | 2.600 mm |
Massa leeg | 1.180 kg |
Max. aanh. gew. | 1.500 kg |
Inh. bag. ruimte. | 430 l |
Tankinhoud | 47 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 5,3 l/100km |
CO₂-emissie | 120 g/km |
Energielabel | B |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 9,5 s |
Topsnelheid | 195 km/u |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng