In 2014 presenteerde Suzuki de Celerio. Op bepaalde markten, waaronder Europa, was de auto de opvolger van de bekende lijn van Alto-modellen. Deze keer wordt er niet samengewerkt met Nissan, die de vorige Alto als Pixo onder eigen vlag verkocht. In Japan kreeg men wel een nieuwe generatie Alto, de Celerio is ontwikkeld door de Indiase/Thaise/Pakistaanse afdeling van het merk. Lees verder
- Klantbeoordeling 8,2
- Altijd BOVAG Garantie
- 10.500 aangesloten BOVAG garages
- Heldere All-in prijzen
In 2014 presenteerde Suzuki de Celerio. Op bepaalde markten, waaronder Europa, was de auto de opvolger van de bekende lijn van Alto-modellen. Deze keer wordt er niet samengewerkt met Nissan, die de vorige Alto als Pixo onder eigen vlag verkocht. In Japan kreeg men wel een nieuwe generatie Alto, de Celerio is ontwikkeld door de Indiase/Thaise/Pakistaanse afdeling van het merk.
Zuinig
Bij de ontwikkeling van de Celerio is veel aandacht besteed aan zuinigheid. Dankzij gewichtsbesparing weegt de auto slechts 790 kg, wat er mede voor zorgt dat een benzineverbruik van ruim 1 op 20 mogelijk wordt. De driecilindermotor is ‘slechts’ 68 pk sterk, maar dat is gezien het lage wagengewicht voldoende.
EuroNCAP
De Celerio zette matige scores neer bij de EuroNCAP en ANCAP (Australië) en kreeg van deze organisaties de nodige kritiek te verwerken. Deze keer kregen deze organisaties zelf echter ook de nodige kritiek. Zo zou men de Celerio strenger hebben beoordeeld dan andere auto’s met minder veiligheidsvoorzieningen of die in andere opzichten minder goed scoorden.
Rond de jaarwisseling 2019/2020 verdween de Celerio van de Nederlandse markt.
Technisch
Motortype | benzine, 3-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 998 cm³ |
Max. vermogen | 50 kW (68 pk) |
Bij | 6.000 tpm |
Max. koppel | 90 Nm |
Bij | 3.500 tpm |
Aandrijving | voorwielen |
Remmen v/a | gev. schijven/trommels |
Draaicirkel | 9,4 m |
Vermogensrange | alleen 50 kW |
Algemeen
Transmissie | 5MT (optie 5AT) |
Carrosserietype | 5-drs. hatchback |
Euro NCAP | 3 sterren |
Marktintroductie | januari 2015 |
Laatste facelift | n.v.t |
Garantie | 3 jaar |
Vanafprijs | € 12.899 |
Bijzonderheden | De Celerio is de zuinigste niet-hybride benzineauto van dit moment. |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 165/65 R14 |
L x B x H | 3.600 x 1.600 x 1.530 mm |
Wielbasis | 2.425 mm |
Massa leeg | 790 kg |
Max. aanh. gew. | 400 kg |
Inh. bag. ruimte. | 254 l |
Tankinhoud | 35 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 3,6 l/100km |
CO₂-emissie | 84 g/km |
Energielabel | A |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 14,0 s |
Topsnelheid | 155 km/u |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng