Met de Zoe mengde Renault zich in 2012 in de markt van volledig elektrische auto’s. De Zoe was daarmee een van de eerste redelijk betaalbare volledig elektrische auto’s. De auto vormt als het ware het elektrische alternatief voor de Clio. Een interessante conceptversie is de E-Sport-uitvoering, waarmee de Zoe werd omgetoverd tot een volledig elektrische hot hatch. Lees verder
- Klantbeoordeling 8,2
- Altijd BOVAG Garantie
- 10.500 aangesloten BOVAG garages
- Heldere All-in prijzen
Met de Zoe mengde Renault zich in 2012 in de markt van volledig elektrische auto’s. De Zoe was daarmee een van de eerste redelijk betaalbare volledig elektrische auto’s. De auto vormt als het ware het elektrische alternatief voor de Clio. Een interessante conceptversie is de E-Sport-uitvoering, waarmee de Zoe werd omgetoverd tot een volledig elektrische hot hatch.
Technische update
In 2016 werd de Zoe op technisch vlak geüpdatet, waarbij de typenaam wijzigde naar Zoe Z.E. 40. Dat getal staat voor het afgeronde aantal kWh’s van het nieuwe accupakket. De auto werd vanaf dan geleverd in twee varianten: de R90 en R110, naar de afgeronde motorvermogens van de modellen. Eind 2019 introduceerde Renault de tweede generatie van de Zoe. De nieuwe actieradius bedraagt 390 kilometer (WLTP). Strikt genomen is de tweede generatie overigens een grondig gefacelifte versie van de eerste Zoe.
Zoe is boos
In 2010, toen de komst van de auto al was aangekondigd, kreeg Renault te maken met een opvallende rechtzaak. Ene Zoe, een vrouw uit Parijs, was het niet eens met de naamkeuze van Renault en vreesde voor pesterijen als de elektrische hatchback ‘haar’ naam zou dragen. Zoals je al merkte: de claim werd afgewezen.
Technisch
Motortype | elektrisch |
Accu | lithium-ion |
Capaciteit | 52 kWh |
Aandrijving | voorwielen |
Remmen v/a | gev. schijven/schijven |
Draaicirkel | 10,6 m |
Actieradius | 395 km |
Laadtijd bij 220V | 3:00 uur |
Vermogensrange | 80 tot 100 kW |
Prestaties
Systeemvermogen | 80 kW (108 pk) |
Systeemkoppel | 220 Nm |
Acc. 0-100 km/u | 11,4 s |
Topsnelheid | 135 km/u |
Algemeen
Transmissie | vaste overbrenging |
Carrosserietype | 5-drs. hatchback |
Euro NCAP | niet getest |
Marktintroductie | september 2019 |
Laatste facelift | n.v.t. |
Garantie | 2 jaar |
Vanafprijs | € 25.390 |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 185/65 R15 |
L x B x H | 4.087 x 1.787 x 1.562 mm |
Wielbasis | 2.588 mm |
Massa leeg | 1.475 kg |
Max. aanh. gew. | n.v.t. kg |
Inh. bag. ruimte. | 338 l |
Verbruik
Energielabel | A |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng