De Peugeot RCZ verscheen in 2010 op de markt en volgde min of meer de 407 Coupé op. Waar dat nog een grote coupé was, was de RCZ meer een directe concurrent voor een sportauto als de Audi TT. Daarvoor was de markt in Europa naar verwachting namelijk groter dan voor een grote coupé. De RCZ werd over het algemeen positief ontvangen, vooral als het ging om de rijeigenschappen. Lees verder
De Peugeot RCZ verscheen in 2010 op de markt en volgde min of meer de 407 Coupé op. Waar dat nog een grote coupé was, was de RCZ meer een directe concurrent voor een sportauto als de Audi TT. Daarvoor was de markt in Europa naar verwachting namelijk groter dan voor een grote coupé. De RCZ werd over het algemeen positief ontvangen, vooral als het ging om de rijeigenschappen.
Krachtigste Peugeot ooit
In 2014 werd het modellenaanbod uitgebreid met de RCZ R. Deze extra sportieve uitvoering was met 270 pk de sterkste productie-Peugeot ooit. De aandrijving bleef alleen naar de voorwielen gaan. De 0-100-tijd werd verkort naar 5,9 seconden en de topsnelheid van de R was begrensd op 250 km/h. De productie kwam in 2016 tot een einde en een opvolger werd niet gepresenteerd.
Autosport
De RCZ werd ook op verschillende manieren ingezet in de autosport. Zo kreeg de auto in Italië een geheel eigen raceklasse, de Peugeot RCZ Racing Cup. Ook hebben race-uitvoeringen van de auto deelgenomen aan o.a. de 24 Uur van Nürburgring waarbij de auto ook enkele overwinningen wist te behalen.
Technisch
Motortype | benzine, 4-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 1.598 cm³ |
Max. vermogen | 115 kW (156 pk) |
Bij | 6.000 tpm |
Max. koppel | 240 Nm |
Bij | 1.400 tpm |
Aandrijving | voorwielen |
Remmen v/a | gev. schijven/schijven |
Draaicirkel | 11,5 m |
Vermogensrange | 115 tot 147 kW |
Algemeen
Transmissie | 6MT (optie 6AT) |
Carrosserietype | 2-drs. coupé |
Euro NCAP | niet getest |
Marktintroductie | april 2010 |
Laatste facelift | januari 2013 |
Garantie | 2 jaar |
Bijzonderheden | De RCZ wordt geroemd om zijn besturing en wegligging. |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 235/45 R18 |
L x B x H | 4.287 x 1.845 x 1.359 mm |
Wielbasis | 2.612 mm |
Massa leeg | 1.250 kg |
Max. aanh. gew. | 500 kg |
Inh. bag. ruimte. | 321 l |
Tankinhoud | 55 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 6,4 l/100km |
CO₂-emissie | 149 g/km |
Energielabel | C |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 8,3 s |
Topsnelheid | 215 km/u |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng