De eerste generatie Fiat Punto kwam in 1993 op de markt, als een compacte hatchback. De auto volgde de op leeftijd geraakte Uno op en was leverbaar als drie- en vijfdeurs en zelfs als tweedeurs Cabrio. De tweede generatie Punto verscheen in 1999 en was een evolutie van het eerste model. De Cabrio kwam te vervallen, maar op sommige markten kwam daar een besteluitvoering voor in de plaats. De tweede generatie bleef tot en met 2010 in productie. Lees verder
- Klantbeoordeling 8,2
- Altijd BOVAG Garantie
- 10.500 aangesloten BOVAG garages
- Heldere All-in prijzen
De eerste generatie Fiat Punto kwam in 1993 op de markt, als een compacte hatchback. De auto volgde de op leeftijd geraakte Uno op en was leverbaar als drie- en vijfdeurs en zelfs als tweedeurs Cabrio. De tweede generatie Punto verscheen in 1999 en was een evolutie van het eerste model. De Cabrio kwam te vervallen, maar op sommige markten kwam daar een besteluitvoering voor in de plaats. De tweede generatie bleef tot en met 2010 in productie.
Grande Punto
In 2005 had Fiat een nieuw model geïntroduceerd: de Grande Punto. Ook een hatchback, maar duidelijk een slag groter en daarmee hoger gepositioneerd dan de gewone Punto-modellenlijn. Na een facelift in 2009 ging de Grand Punto verder door het leven als Punto Evo. In 2012 volgde nog een facelift en nu de oorspronkelijke Punto-modellenlijn was gestopt ging de Punto Evo als alleen Punto door het leven.
Abarth
In 2007 verscheen ook een sportversie: de Abarth Grande Punto. Een hot hatch met 150 pk, maar al in 2008 verscheen het Essesse-pakket waarmee de auto o.a. een vermogen van 180 pk kreeg. De facelift van 2009 werd in 2010 ook doorgevoerd op de Abarth-versie, die voortaan als Abarth Punto Evo door het leven ging. De Abarth kreeg een nieuwe motor met een vermogen van 165 pk, goed voor een 0-100-tijd van 7,3 seconden en een topsnelheid van 213 km/h. De productie van de Abarth Punto Evo werd in 2015 ‘alvast’ gestopt vanwege afnemende verkopen. In 2018 stopte ook de productie van de overige uitvoeringen.
Technisch
Motortype | benzine, 2-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 875 cm³ |
Max. vermogen | 74 kW (100 pk) |
Bij | 5.500 tpm |
Max. koppel | 145 Nm |
Bij | 1.900 tpm |
Aandrijving | voorwielen |
Remmen v/a | schijven/trommels |
Draaicirkel | 10,9 m |
Vermogensrange | 51 tot 63 KW |
Algemeen
Transmissie | 6MT |
Carrosserietype | 5-drs. hatchback |
Euro NCAP | 5 sterren |
Marktintroductie | januari 2012 |
Laatste facelift | n.v.t. |
Garantie | 2 jaar |
Vanafprijs | € 14.495 |
Bijzonderheden | De Punto is er alleen met vijf deuren en de TwinAir Turbo 100-motor. |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 185/65 R15 |
L x B x H | 4.065 x 1.687 x 1.490 mm |
Wielbasis | 2.510 mm |
Massa leeg | 1.065 kg |
Max. aanh. gew. | 1.000 kg |
Inh. bag. ruimte. | 275 l |
Tankinhoud | 45 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 3,8 l/100km |
CO₂-emissie | 88 g/km |
Energielabel | A |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 11,7 s |
Topsnelheid | 180 km/u |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng