Als gevolg van een nieuwe modellenpolitiek waarbij coupé- en cabrioversies als een klasse hoger door het leven gaan dan het model waarop ze zijn gebaseerd, gingen de BMW 1 Serie Coupé en Cabrio vanaf het nieuwe model in 2013 als 2 Serie verder door het leven. Lees verder
Als gevolg van een nieuwe modellenpolitiek waarbij coupé- en cabrioversies als een klasse hoger door het leven gaan dan het model waarop ze zijn gebaseerd, gingen de BMW 1 Serie Coupé en Cabrio vanaf het nieuwe model in 2013 als 2 Serie verder door het leven.
Van driecilinder tot M2
Het motorenaanbod begon bij een 136 pk 1.5-liter driecilindermotor, alleen beschikbaar voor benzine. Daarna bouwt het motorenaanbod op met vier- en zescilindermotoren voor zowel benzine als diesel. De krachtigste motor is momenteel de 374 pk sterke zes-in-lijn van de M240i xDrive. Alleen de Coupé is leverbaar als M-model.
M2 Competition
De M2 is in 2018 vervangen door de M2 Competition-uitvoering, als het ware een geüpdatete versie van de M2. Het vermogen van de zes-in-lijn steeg naar 411 pk. De 0-100-sprint wordt nu een tiende sneller afgerond, in 4,4 tot 4,2 seconden afhankelijk van de transmissie. In 2021 kwam de tweede generatie 2 Serie op de markt. Die is er vooralsnog niet als Cabrio, een 'volbloed' M-versie volgt ongetwijfeld nog op een later moment.
Gran Coupé
In 2019 werd het modellenaanbod van de 2 Serie nog verder uitgebreid. Behalve de gewone Coupé verscheen ook de Gran Coupé. Net als bij de hogere series gaat het om een vierdeurs coupé. Of een sedan met coupé-achtige daklijn, hoe je het noemen wilt. Overigens is de 2 Serie Gran Coupé nauw verwant aan de nieuwe 1 Serie hatchback, waar de gewone 2 Serie Coupé en Cabrio (voorlopig) nog zijn gebaseerd op de vorige 1 Serie en bovendien een volledig eigen uiterlijk hebben.
Technisch
Motortype | diesel, 4-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 1.995 cm³ |
Max. vermogen | 110 kW (150 pk) |
Bij | 4.000 tpm |
Max. koppel | 320 Nm |
Bij | 1.500 tpm |
Aandrijving | achterwielen |
Remmen v/a | gev. schijven/schijven |
Draaicirkel | 10,9 m |
Vermogensrange | 100 tot 250 kW |
Algemeen
Transmissie | 6MT (optie 8AT) |
Carrosserietype | 2-drs. cabriolet |
Euro NCAP | niet getest |
Marktintroductie | februari 2015 |
Laatste facelift | n.v.t. |
Garantie | 3 jaar |
Vanafprijs | € 50.186 |
Bijzonderheden | De versie met Steptronic is dankzij de lagere emissie iets voordeliger dan de versie met handbak. |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 205/55 R16 |
L x B x H | 4.432 x 1.774 x 1.413 mm |
Wielbasis | 2.690 mm |
Massa leeg | 1.600 kg |
Max. aanh. gew. | 1.500 kg |
Inh. bag. ruimte. | 280 l |
Tankinhoud | 52 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 4,3 l/100km |
CO₂-emissie | 114 g/km |
Energielabel | F |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 8,9 s |
Topsnelheid | 208 km/u |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng