Nog altijd zijn de Duitse merken er goed in om alle gaatjes in het modellenaanbod op te vullen met een model. Tussen de Q3 en Q5 was nog ruimte, dus kwam Audi in 2021 met de Q4. Een belangrijke kanttekening hierbij is dat de Q4 behoort tot de volledig elektrische e-tron-modelfamilie. Het model voegt dus meer toe dan je op het eerste gezicht zou denken. De Audi Q4 e-tron is het kleinste model van de volledig elektrische e-tron-familie, die verder bestaat uit de grotere e-tron (zonder verdere toevoeging) en e-tron GT. Lees verder
- Klantbeoordeling 8,2
- Altijd BOVAG Garantie
- 10.500 aangesloten BOVAG garages
- Heldere All-in prijzen
Nog altijd zijn de Duitse merken er goed in om alle gaatjes in het modellenaanbod op te vullen met een model. Tussen de Q3 en Q5 was nog ruimte, dus kwam Audi in 2021 met de Q4. Een belangrijke kanttekening hierbij is dat de Q4 behoort tot de volledig elektrische e-tron-modelfamilie. Het model voegt dus meer toe dan je op het eerste gezicht zou denken. De Audi Q4 e-tron is het kleinste model van de volledig elektrische e-tron-familie, die verder bestaat uit de grotere e-tron (zonder verdere toevoeging) en e-tron GT.
Prestaties
Net als de andere e-tron-modellen zet ook de Q4 e-tron goede prestaties neer. Afhankelijk van de uitvoering bedraagt de actieradius maximaal 520 kilometer. De snelste uitvoering levert ongeveer 300 pk en bereikt in ca. zes seconden de 100 km/h, maar ook het instapmodel biedt met 170 pk en een acceleratie van 0 naar 100 km/h in zeven seconden al nette cijfers.
Q4 Sportback e-tron
Zoals inmiddels gebruikelijk verschijnt ook van de Q4 een uitvoering met sterker aflopende daklijn: de Q4 Sportback e-tron. Die verschijnt iets later op de markt en biedt verder dezelfde aandrijflijnen als de ‘gewone’ Q4 e-tron. Verder bieden beide modellen alles dat je van een moderne Audi mag verwachten. Zo is het infotainment ook met de stem te bedienen en maakt het head-up display optioneel zelfs gebruik van augmented reality.
Technisch
Motortype | elektrisch |
Accu | lithium-ion |
Capaciteit | 55 kWh |
Aandrijving | achterwielen |
Remmen v/a | gev. schijven/schijven |
Draaicirkel | 10,2 m |
Actieradius | 341 |
Laadtijd bij 220V | 8:30 uur |
Vermogensrange | 125 tot 220 kW |
Prestaties
Systeemvermogen | 125 kW (170 pk) |
Systeemkoppel | 310 Nm |
Acc. 0-100 km/u | 9,0 s |
Topsnelheid | 160 km/u |
Algemeen
Transmissie | vaste overbrenging |
Carrosserietype | 5-drs. SUV |
Euro NCAP | 5 sterren |
Marktintroductie | mei 2021 |
Laatste facelift | n.v.t. |
Garantie | 4 jaar |
Vanafprijs | € 48.295 |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 235/55 R19 / 255/50 R19 |
L x B x H | 4.588 x 1.865 x 1.632 mm |
Wielbasis | 2.764 mm |
Massa leeg | 1.890 kg |
Max. aanh. gew. | 1.000 kg |
Inh. bag. ruimte. | 520 l |
Verbruik
Energielabel | A |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng