Wat is jouw merk waard?
Met een Toyota zit je goed. Dat merk staat op de zesde plaats in de ranglijst van meest waardevolle merken ter wereld.
Het gaat om de lijst Best Global Brands van het Amerikaanse Interbrand. Al zestien jaar onderzoekt dit bedrijf merkwaardes. Bij het bepalen van de rangorde wordt gekeken naar financiële prestatie van bedrijf en services van een merk. En naar het gewicht dat een merk in de schaal legt als je moet kiezen. Een betrouwbare reputatie en tevreden klanten spelen dan vaak een rol bij die keuze. Bedrijven hechten veel waarde aan een vermelding in de lijst 100 Best Global Brands. Het is ook de enige die volgens een ISO-gecertificeerde methode tot stand komt. In de zestiende editie die Interbrand onlangs heeft gepubliceerd, vormen Apple, Google en Coca Cola de top 3.
14 autofabrikanten in top 100:
6: Toyota 11: BMW 12: Mercedes-Benz 19: Honda 35: Volkswagen 38: Ford 39: Hyundai 44: Audi 49: Nissan 56: Porsche 74: Kia 85: Chevrolet 87: Land Rover 98: MINI Check de de complete lijst 100 Best Global Brands op interbrand.com.
[gallerij-1]