
Top 6 opmerkelijkste tests van Nissan

Om de kwaliteit te waarborgen onderwerpt Nissan zijn crossovers aan diverse tests. Zelfs zangeres Mariah Carey speelt een cruciale rol in de ontwikkeling van elke Nissan Crossover, net als een bruine beer.
David Moss, Senior Vice-President bij Nissan Europe Technical Centre, zegt: “Wij lijken wel een stel rare uitvinders, als je afgaat op de spullen en de instrumenten die we hebben ontwikkeld. Alles is echter goed doordacht. We willen er zeker van zijn dat de Crossovers van Nissan uit en te na worden getest en voldoen aan de wensen van onze klanten – en dat blijven we in de komende jaren doen.”
- Speciale robots openen en sluiten de ruiten 30.000 keer per model, waarbij Nissan gebruikmaakt van uit Japan afkomstig vulkanisch stof om de krasbestendigheid van het glas en de duurzaamheid van het bedieningsmechanisme te testen.
- Ruitenwissers zijn 480 uur in bedrijf, met diverse snelheden en bij diverse gesimuleerde weersomstandigheden.
- Richtingaanwijzers van elk model worden links en rechts 2,25 miljoen maal ingeschakeld.
- Elk audiosysteem speelt 1.200 dagen (1.728.000 minuten) op vol volume speciaal geselecteerde muziektracks met de grootst mogelijke bandbreedte aan geluidsfrequenties en beats. Van Mariah Carey voor de hoge tonen tot Duitse housemuziek voor de stampende bastonen.
- De ingenieurs laten zware voorwerpen op het glazen dak vallen, om er zeker van te zijn dat dat het gewicht van een bruine beer aankan als die op het dak klimt.
- Met een compleet arsenaal bekers, flessen en blikjes van uiteenlopende vormen geeft Nissan de bekerhouders en portiervakken hun optimale vorm.
En als een crossover niet slaagt voor een test? Dan moet het probleem opgelost worden. Ingenieurs besloten bijvoorbeeld om de portiervakken van de Qashqai volledig opnieuw te ontwerpen toen bleek dat een nieuw model fles van een populair merk Japanse groene thee niet paste. Kosten: meer dan 50.000 euro.
[gallerij-1]