Renault opent orderboeken van Renault Rafale E-Tech Hybrid
Wat moet deze crossover kosten?
Renault opent de orderboeken van de nieuwe Renault Rafale E-Tech Full Hybrid, de hybride versie dus van deze nieuwe crossover van Renault. De plug-in hybride volgt in een later stadium.
Renault Rafale E-Tech full hybrid
De Renault Rafale E-Tech full hybrid is gebaseerd op het CMF-CD-platform en is 4,71 meter lang, 1,86 meter breed en 1,61 meter hoog. De bagageruimte is met een inhoud van 627 liter groot te noemen. De auto is verkrijgbaar met een solarbay panoramadak, dat gebruikmaakt van PDLC-technologie (Polymer Dispersed Liquid Crystal) om het glazen dak desgewenst transparant of ondoorzichtig (zonder het te hoeven afdekken) te maken via de Google Assistant of schakelaar in de auto. De auto heeft ook een infotainmentsysteem OpenR Link. Het onderstel van de Renault Rafale is er ook met vierwielbesturing, indien je kiest voor de Esprit Alpine. Klinkt best goed, toch?
Het vermogen
De Renault Rafale is in eerste instantie te bestellen met de E-Tech full hybrid-aandrijflijn met een vermogen van 147 kW (200 pk). Zijn actieradius bedraagt 1.100 kilometer. Let wel: dit is een theoretische waarde. Renault geeft een verbruik en een CO2-uitstoot op van achtereenvolgens 4,7 l/100 km en 106 g/km.
Levering vanaf zomer 2024
De nieuwe Renault Rafale is nu te bestellen als E-Tech full hybrid 200 Esprit Alpine, voor prijzen vanaf 51.490 euro. De eerste exemplaren arriveren in de zomer van 2024. De techno uitvoering volgt later met een vanafprijs van 47.490 euro. Tegen het eind van dit jaar introduceert Renault ook nog de extra krachtige Rafale E-Tech 4×4 plug-in hybrid met een vermogen van 221 kW (300 pk). Deze versie is voorzien van een extra elektromotor die de achterwielen aandrijft en een specifieke afstelling van het onderstel.