Dit is de snelste Renault Clio ooit
Als de typeaanduiding Trophy op een Renault RS-model prijkt, dan hebben we met een serieuze auto te maken. Dat zagen we al eerder bij de Mégane RS en nu is er ook van de Clio RS een extra gepeperde versie.
De Renault Clio RS Trophy is de krachtigste en uitdagendste Clio ooit. De kleine sportwagen is op allerlei punten aangepast voor meer snelheid en grip. Op de eerste plaats levert de 1,6-liter turbomotor nu 220 pk (+20 pk) en 280 Nm (+40 Nm). De standaard aanwezige EDC-automaat met schakelflippers schakelt een fractie sneller en de CO2-uitstoot is tot 135 g/km teruggedrongen. De Clio RS 220 EDC Trophy is tevens voorzien van een speciaal onderstel dat aan de voorzijde 20 en aan de achterzijde 10 millimeter is verlaagd. Voor nog meer scherpte is een nieuw stuurhuis met een directere overbrenging gemonteerd. Tot slot rolt de auto op kleverige Michelin Pilot Super Sport-banden. Renault vraagt minimaal 31.220 euro voor de Clio RS Trophy. Dat is ruim 4.000 euro meer dan de standaard versie. Hij wordt in een gelimiteerde oplage geproduceerd en elk exemplaar krijgt een individueel nummer. De uitrusting is helemaal compleet. De Trophy-uitvoering is zelfs voorzien van het telemetriesysteem R.S. Monitor 2.0, ideaal voor circuitgebruik.