PSA Peugeot Citroën presenteert ‘Push to Pass’-groeiplan
Ieder jaar één nieuwe auto per merk en per regio

Autoconcern PSA Peugeot Citroën heeft vandaag het ‘Push to Pass’-groeiplan voorgesteld waarmee het bedrijf zich nog meer op de kaart hoopt te zetten. De verkoop moet groeien, er komen nieuwe modellen én nieuwe technologieën.
Doelstellingen
In het ‘Push to Pass’-plan staan de doelstellingen van PSA Peugeot Citroën voor de periode 2016 tot en met 2021. Onderdeel van het groeiplan is dat er ieder jaar één nieuw model wordt voorgesteld per regio en per merk. Dat betekent dat we ieder jaar één nieuwe Citroën, DS en Peugeot mogen verwelkomen.
26 nieuwe modellen
Op het programma staan 26 nieuwe of vernieuwde modellen en 8 commerciële voertuigen. Volgens PSA-topman Carlos Tavares maken in totaal 7 plug-in hybrides en 4 elektrische auto’s hun opwachting . Bovendien krijgen meer modellen dan ooit verschillende autonome rijfuncties. De aankondiging van PSA sluit aan bij de eerdere uitspraken van Jérôme Micheron, productbaas van Peugeot, in een interview met AutoRAI.nl. Volgens Micheron komt er een model waarbij Peugeot zowel een plug-in hybride of elektrische aandrijflijn aanbiedt. Bij de PHEV-versie combineert Peugeot een elektromotor met een benzinemotor combineren. De elektrische range van deze PHEV bedraagt ongeveer 50 kilometer. Citroën zal profiteren van dezelfde technologie.
Omzetgroei
PSA Peugeot Citroën hoopt met het ‘Push to Pass’-plan een omzetgroei te realiseren van 10 procent in 2018. Rond 2021 moet dat 15 procent zijn. PSA hoopt winst te boeken door de productiekosten en andere organisatiekosten drastisch te verlagen. “Op basis van onze financiële reconstructie lanceren we nieuwe producen en een technologieoffensief”, zegt Tavares. “We zijn nu wendbaarder dan ooit en klaar om te anticiperen op de veranderlijke gebruikspatronen van auto’s. Onze digitale transformatie zorgt ervoor dat PSA verbonden is met klanten. Met ons ‘Push to Pass’-plan verzekeren we PSA van winstgevende groei.”