HUMOR: Peugeot maakt remake van beroemde 206-reclame, deze keer zónder olifant
De bestverkopende auto van Peugeot ooit is 20 jaar
Peugeot verkocht nog nooit zoveel exemplaren van één model als van de 206. Ook in 2018 is het verkooprecord van de 206 nog altijd niet verbroken. Omdat de Peugeot 206 in 2018 alweer 20 jaar bestaat, bedacht Peugeot iets leuks: een remake van de beroemde ‘The Sculptor’-reclame waarin een olifant wordt gebruikt om een andere auto om te toveren in een nieuwe Peugeot 206.
8,3 miljoen
Eerst maar even wat cijfers, want hoeveel exemplaren verkocht Peugeot eigenlijk van de 206? De Peugeot 206 – geleverd al hatchback, cabriolet (CC) en als SW – verscheen in 1998 op de markt en was leverbaar tot 2008. Alleen al in Europa verkocht Peugeot 5,1 miljoen exemplaren. Wereldwijd ging het zelfs om 8,3 miljoen auto’s. Geen enkele andere Peugeot verkocht zo goed als de 206.
“Wereldwijd verkocht Peugeot maar liefst 8,3 miljoen exemplaren van de 206.”
‘The Sculptor’
Om stil te staan bij het twintigjarig bestaan van de Peugeot 206, steekt de Franse autobouwer de bekende ‘The Sculptor’-reclame in een nieuw jasje. Deze beroemde commercial werd in 2003 opgenomen in Jaipur (India). In de reclame is te zien hoe een jonge man zijn Hindustan Ambassador omtovert in een 206 na het zien van een advertentie in de krant. Met behulp van een olifant maakt hij er een fraaie Peugeot 206 van. Hieronder nog even de beroemde Peugeot 206-reclame. Je kent hem vast nog wel.
Peugeot 206: The Sculptor – 20th Anniversary
Van Hindustan Ambassador naar een Peugeot 208 GTi
Peugeot flikt nu grotendeels hetzelfde kunstje, alleen deze keer zónder olifant. In India toverde Peugeot samen met engineers van de Ajeenkya D Y Patil University een Hindustan Ambassador om in een nieuwe Peugeot 208 GTi.
Ambassador
Ashish Nar, Head Designer bij de DYPDC School of Design van de Ajeenkya D Y Patil University, was bij dat project betrokken. “Om de originele Hindustan Ambassador geparkeerd te zien staan in de werkplaats en om deel uit te maken van het project om er een nieuwe Peugeot 208 GTi van te maken was extreem belonend voor het hele team, met name voor de studenten die de kans kregen om met dit project mee te doen.”