Opel lanceert OnStar in Europa
Hier heeft Opel lang naar uitgekeken: de uitrol van OnStar in Europa. De eerste modellen met de uitgebreide connectiviteits- en servicedienst arriveren in augustus. En het volledige dienstenpakket wordt de eerste twaalf maanden gratis aangeboden.
OnStar is een pakket van connectiviteits- en servicediensten waarmee het leven aan boord zowel comfortabeler als veiliger wordt. Hulp in nood Op de eerste plaats biedt OnStar hulp bij noodgevallen. In Engeland is een OnStar-servicecentrum gevestigd dat 24/7, 365 dagen per jaar bereikbaar is. De telefonisten spreken allerlei talen, waaronder Nederlands. Als de airbags van de Opel uitklappen als gevolg van een botsing, neemt een OnStar-medewerker automatisch contact op. Indien geen antwoord volgt, worden direct hulpdiensten ingeschakeld. OnStar komt met een GPS-systeem dat de exacte locatie van de auto vrijgeeft voor noodgevallen. Internet in de auto OnStar maakt van de auto ook een mobiele Wi-Fi hotspot. De Opel biedt optimale entertainment dankzij de ingebouwde 4G LTE-verbinding die een snelle en stabiele internetverbinding garandeert. Er kunnen maximaal zeven mobiele apparaten tegelijk worden gekoppeld. OnStar-app Opel OnStar-gebruikers met een smartphone moeten beslist de OnStar-app downloaden. Hiermee kun je niet alleen contact opnemen met de OnStar-helpdesk, maar ook voertuiggegevens raadplegen, op afstand een bestemmingen downloaden in het navigatiesysteem en zelfs op afstand de portieren ont- en vergrendelen. Hulp bij diefstal Als de auto wordt gestolen en de OnStar-helpdesk wordt gealarmeerd, dan wordt de auto via GPS opgespoord en wordt direct de politie ingeschakeld. Bovendien is de startblokkering op afstand te activeren, zodat er geen meter meer kan worden gereden! Standaard of optioneel OnStar is leverbaar voor alle Opel-modellen en behoort tot de standaarduitrusting van de duurdere uitvoeringen. Indien niet standaard is het optioneel leverbaar voor 495 euro.