Ook Insignia OPC in ’t nieuw
Nu de Opel Insignia een grondige facelift heeft ondergaan, kan de extra sportieve OPC-versie natuurlijk niet buiten schot blijven. Ook deze is voorzien van de vernieuwde voor- en achterzijde. Op motorisch gebied is niets gewijzigd. Naar verwachting staat ‘ie eind september in de showroom.
De ingenieurs van OPC hebben wél het onderstel opnieuw verbeterd, met een speciale focus op de achteras. Volgens Opel zijn circa 60 procent van de onderdelen aangepast. De nieuwe ESP-software zorgt voor een extra portie dynamiek en aangepaste software van de regelbare schokdempers garanderen een optimale wegligging. Deze OPC-specifieke programmering verbetert de rijdynamiek, waardoor een snellere en preciezere respons op verschillende rijomstandigheden mogelijk werd gemaakt, aldus Opel. De vier wielen worden onveranderd aangedreven door een 2,8-liter V6 turbomotor die het tot 239 kW (325 pk) en 435 Nm schopt. Daarmee knalt de Insignia OPC in zes seconden van 0-100 km/u. Bij de Sports Tourer duurt dat een fractie langer (6,3 sec). De topsnelheid is begrensd op 250 km/u. In een niet-bebegrenste versie haalt de OPC met handgeschakelde versnellingsbak een maximumsnelheid van 270 km/u. Ook niet onbelangrijk: de standaard gemonteerde Brembo-remmen garanderen een indrukwekkende stopkracht. Het interieur is voorzien van Recaro-sportstoelen die optioneel beschikbaar zijn in leder met een geheugenfunctie. Op het optionele 8-inchscherm kunnen zaken als oliedruk en -temperatuur, de positie van het gaspedaal, de remkracht en de G-kracht worden afgelezen. Bij de versie met automatische transmissie is het nieuwe sportstuur (verwarmd als optie) voorzien van schakelflippers.