Ook Hyundai i30 N wordt opgefrist, nu met 8-traps automaat
High-performance versie Hyundai i30
Hyundai heeft de i30 opgefrist en dus mag de high-performance versie – de Hyundai i30 N – niet achterblijven. Dit zijn de eerste beelden van de vernieuwde i30 N hot hatchback.
Agressief design
De hot hatch van Hyundai krijgt nieuwe, agressief ogende voor- en achterbumpers, twee grote uitlaatpijpen, een brede grille met N-badge, hertekende achterlichten en LED-koplampen met V-vormige dagrijverlichting.
8-traps automaat met dubbele koppeling
De vernieuwde i30 N staat verder op gloednieuwe 19-inch lichtmetalen wielen. Deze zijn lichter dan die van zijn voorganger. Nieuw is een 8-traps automaat met dubbele koppeling (N DCT) met speciale N Performance-schakelfuncties. De vernieuwde i30 N is de eerste Hyundai in Europa die hiermee wordt uitgerust.
Motorische aanpassingen
Of Hyundai ook motorische aanpassingen heeft doorgevoerd aan de 2,0-liter viercilinder turbobenzinemotor, is niet bekend. Zo niet, dan levert de krachtbron als vanouds 275 pk en 353 Nm aan koppel. Genoeg power voor een 0-100-sprint van 6,1 seconden en een topsnelheid van 250 km/u.