Nissan nieuwe hoofdsponsor UEFA Champions League
Nissan vervangt Ford als officiële hoofdsponsor van de UEFA Champions League. De vierjarige overeenkomst vertegenwoordigt het grootste sponsorcontract in de historie van de Japanse autofabrikant.
Als hoofdsponsor is Nissan prominent aanwezig tijdens alle Champions League-wedstrijden vanaf seizoen 2014-2015 tot en met 2017-2018. Ook bezit het merk alle rechten op het gebied van content, media en hospitality. Roel de Vries, marketingtopman bij Nissan, is verheugd met de sponsordeal: “De meest prestigieuze voetbalcompetitie in Europa is voor Nissan een belangrijk platform. Nissan streeft ernaar om in 2016 de grootste Aziatische autofabrikant in Europa te zijn. De UEFA Champions League trekt per seizoen meer dan vier miljard kijkers. Het is voor ons het perfecte middel om publiek over de gehele wereld te bereiken en het enthousiasme voor voetbal en auto’s met elkaar te verenigen.” Het nieuwe Champions League-seizoen wordt ingeluid op 12 augustus, als in Cardiff de UEFA Super Cup wordt gespeeld.