Officieel: nieuwe Mercedes S-Klasse
https://autorai.nl
AutoRAI.nl
Volgens Mercedes-Benz is de volledig nieuwe S-Klasse het állerbeste dat het merk te bieden heeft. Hij is ontwikkeld met het doel zijn reputatie als beste auto ter wereld te behouden. Nu is duidelijk dat het model zijn torenhoge verwachtingen waarmaakt.
De onthulling van een geheel nieuwe Mercedes-Benz S-Klasse is er altijd een om naar uit te kijken. Niet alleen vanwege het tijdloze design en het uiterst luxueuze interieur, maar vooral ook vanwege de talloze geavanceerde systemen die uniek zijn in de automobielindustrie. De nieuwe S-Klasse is bijvoorbeeld de eerste auto ter wereld die oneffenheden in het wegdek vooraf kan detecteren. Wanneer de zogenoemde Road Surface Scan oneffenheden opmerkt, maakt het Magic Body Control het onderstel direct klaar voor de nieuwe situatie. Daarmee is optimaal comfort onder alle omstandigheden gegarandeerd. Ook ingenieus… Nog zo’n ingenieuze vinding is de stembediening van het navigatiesysteem waarmee complete adressen in één keer kunnen worden ingesproken. En wat te denken van elektrisch verwarmbare armsteunen? Ook kan de automatische airco met vier klimaatzones worden uitgebreid met het Air Balance-pakket, dat verstuiving van geparfumeerde lucht, ionisatie en een nog efficiëntere luchtfiltering omvat. Led-verlichting De S-Klasse houdt ook rekening met achterliggend verkeer. ’s Avonds of tijdens het wachten bij verkeerslichten wordt de intensiteit van de remlichten gereduceerd. Indien nodig, dan schijnen de remlichten extra fel. In de nieuwe S-Klasse is overigens geen enkele gloeilamp te vinden. Voor de koplampen, achterlichten en interieurverlichting worden uitsluitend led’s gebruikt (in totaal maar dan 400!). Maten In tegenstelling tot voorgaande generaties lag de focus op de ontwikkeling van de S-Klasse met lange wielbasis. De versie met ‘standaard’ wielbasis is dus eigenlijk een ingekorte variant. De ‘standaardversie’ is 5,12 meter lang met een wielbasis van 3,04 meter. De verlengde versie heeft een lengte van 5,25 meter en een wielbasis van 3,17 meter. Beide lengtevarianten zijn 1,90 meter breed en 1,48 meter hoog. Adaptieve dempers, een gemoderniseerde versie van het luchtveringsysteem en zijwindstabilisatie zijn standaard op alle versies. Diesel en benzine Mercedes levert de S-Klasse in eerste instantie met keuze uit drie motorvarianten: een diesel, een benzine en een hybride. De prijzen beginnen bij 94.650 euro voor de S 350 BlueTEC. De 3.0 V6-dieselmotor levert 190 kW (258 pk) vermogen en 620 Nm koppel. Het verbruik is vastgesteld op 5,5 l/100 km met een CO2-uitstoot van 146 g/km. Dan is er nog de S 500. Deze kost minimaal 123.950 euro. Met zijn 4,7-liter V8-benzinemotor is deze versie goed voor 335 kW (455 pk), 700 Nm en een verbruik van 8,6 l/100 km (199 gram CO2). Hybrid Voor een bedrag vanaf 95.950 euro is er de S 400 Hybrid. Het samenspel van een 3,5-liter V6-benzinemotor en een elektromotor resulteert in een vermogen van 225 kW (306 pk), een koppel van 370 Nm en een gemiddeld verbruik van 6,3 l/100 km. De CO2-uitstoot bedraagt 147 g/km. Later dit jaar wordt ook de S 300 BlueTEC Hybrid aan het gamma toegevoegd. Deze wordt aangedreven door een 2,2-liter viercilinder dieselhybride met een verbruik van 4,4 l/100 km en bijzonder lage CO2-emissie van 115 g/km. De prijs van de Mercedes-Benz S 300 BlueTEC laat nog even op zich wachten. Alle overige versies zijn per direct te bestellen. De levering start van de zomer.