Metamorfose voor Ford Focus
Ford introduceert de nieuwe Ford Focus. Deze nieuwste versie van de bestverkochte auto ter wereld heeft een fraai en gestroomlijnd ontwerp met het kenmerkende nieuwe Ford-gezicht, een nieuw ontworpen cockpit, vele nieuwe technologieën en nog efficiëntere motoren.
- Ford Focus met grondig vernieuwd uiterlijk
- Nieuw dashboard met moderne technologie
- Nieuwe motoren tot 19% zuiniger
Ford heeft een luxere en geavanceerdere Focus ontworpen waarvan het nieuwe uiterlijk de wereldwijde ‘One Ford’-filosofie uitdraagt, die ook te zien is in de nieuwe Mondeo en Fiesta. Slankere, minder hoekige koplampen en rechthoekige, langwerpige mistlampen zorgen voor een onderscheidend front. Ook de achterkant van de auto is gestroomlijnder, door een nieuwe indeling van de achterklep en slankere achterlichten. Bij het ontwerpen van het interieur van de nieuwe Focus heeft Ford goed geluisterd naar de klanten. Het resultaat is een intuïtievere indeling, met minder knoppen en schakelaars op het stuurwiel en het dashboard. De nieuwe zwarte satijnen en verchroomde details dragen bij tot een rustigere en modernere uitstraling. De nieuwe middenconsole met verschuifbare armsteun zorgt voor meer opbergruimte. Ook is de Focus significant stiller geworden dankzij de dikkere vloerbekleding, dikker glas in de zijruiten en een betere isolatie van het motorcompartiment. De vernieuwde Focus is ook de eerste Ford in Europe met Sync 2. Dit innovatieve connectiviteitssysteem van de tweede generatie beschikt over een 8-inch kleurentouchscreen en spraaksturing voor eenvoudiger toegang tot audio, navigatie, klimaatbeheersing en mobiele telefoons. Op het gebied van comfort en veiligheid is de Focus leverbaar met een indrukwekkende technieken. De auto kijkt vanuit alle hoeken mee, assisteert, waarschuwt en grijpt in indien nodig. Zelfs automatisch loodrecht inparkeren is mogelijk. De nieuwe Focus is de eerste Ford in Europa met de zuinige nieuwe 1.5 EcoBoost-benzinemotor (150 pk en 180 pk). Er komt ook een model beschikbaar dat wordt uitgevoerd met de nieuwe 1.5 TDCi-dieselmotor (95 pk en 120 pk). De Focus blijft beschikbaar als 1.0 EcoBoost (100 pk en 125 pk) die meerdere prijzen heeft gewonnen. Het brandstofverbruik van de meest verbeterde dieseluitvoering is 19 procent lager en van de meest verbeterde benzine-uitvoering 17 procent lager. De nieuwe Ford Focus is naar verwachting in het vierde kwartaal van 2014 leverbaar in Nederland. De Nederlandse uitvoeringen, prijzen en specificaties zullen in een later stadium bekend worden gemaakt.