McLaren onthult nieuwe lichtgewicht architectuur
Geschikt voor hybride aandrijflijnen
McLaren werkt achter de schermen aan een gloednieuwe, flexibele, lichtgewicht voertuigarchitectuur die het merk zal gebruiken voor de volgende generatie geëlektrificeerde supercars. Dat heeft Mike Flewitt, CEO van McLaren Automotive, bekendgemaakt.
Sheffield
De nieuwe voertuigarchitectuur is aanzienlijk lichter en stijver en is specifiek ontworpen om hybride aandrijflijnen in onder te brengen. McLaren ontwerpt en ontwikkelt de nieuwe voertuigarchitectuur volledig in eigen huis in het Verenigd Koninkrijk in het 50 miljoen pond kostende McLaren Composites Technology Centre (MCTC) in de regio Sheffield.
2021
De eerste nieuwe hybride McLaren supercar gebaseerd op de nieuwe voertuigarchitectuur arriveert in 2021. Mike Flewitt, Chief Executive Officer, McLaren Automotive: “Dit nieuwe, ultralichte chassis van koolstofvezel is wat structuur en kwaliteit betreft nog hoogwaardiger. Onze expertise in lichtgewicht composietprocessen en fabricage gecombineerd met onze ervaring in de allernieuwste batterijtechnologie en krachtige hybride aandrijfsystemen, betekent dat we alles in huis hebben om klanten niveaus van geëlektrificeerde high-performance auto’s te leveren die tot nu toe gewoon onbereikbaar waren.”
Batterij-elektrische McLaren
Volgens Flewitt stelt de nieuwe architectuur McLaren in staat om over te schakelen naar 100 procent geëlektrificeerde supercars. Wat dat betreft is de eerste batterij-elektrische McLaren dus nog maar een kwestie van aftellen.