Lotus stelt extra comfortabele Evora GT410 voor
Komt naast Evora GT410 Sport in programma
Door Bart Oostvogels. Mede-hoofdredacteur AutoRAI.nl en MotorRAI.nl. In de wieg gelegd als automotive journalist. Een échte nieuwsjager en liefhebber van auto’s én motoren. Hoe lichter, hoe beter! Als het maar wielen heeft. |
Lotus breidt het Evora-gamma uit met een Evora GT410. Maar die bestond nog al? Nou, niet helemaal. Lotus leverde al wel een GT410 Sport. Daar komt nu de GT410 bij, zonder de toevoeging ‘Sport’.
Goedkoper
De Evora GT410 is volgens de Britse producent meer bruikbaar als alledaagse auto. Bovendien maken veel zaken die voorheen optioneel waren nu deel uit van de standaarduitrusting. En toch is de Evora GT410 goedkoper dan de GT410 Sport. Het prijsverschil bedraagt 3.000 pond, maar in Duitsland loopt dat prijsverschil op naar 11.000 euro.
LEES OOK: Interview: Hein is blind, maar kocht toch een Lotus Evora
Infotainmentsysteem
Lotus rust de GT410 standaard uit met Sparco-sportstoelen, een verbeterde camera, een infotainmentsysteem met navigatie en ondersteuning van Apple CarPlay en DAB-radio. In het interieur is extra geluidsisolatie toegepast voor een comfortabele rijbeleving. Want we weten uit eigen ervaring dat de GT410 Sport luidkeels van zich laat horen.
Meer comfort
In de deurpanelen van de GT410 zijn armsteunen geïntegreerd en opbergvakken gecreëerd. Een ander verschil met de GT410 Sport is de andere onderstelset-up. Die van de GT410 is meer op comfort gericht. Lotus installeert standaard Michelin Pilot Sport 4S all-weather banden. Het zicht rondom neemt ook toe, door glaspaneel toe te passen boven de motorruimte in plaats van lamellen.
BPM
De prijs van de Evora GT410 bedraagt in Duitsland 99.900 euro. In Nederland komt daar nog een flinke hoop BPM bovenop, dus reken hier op ongeveer 165.000 euro in de belastingen.