Gereden – BMW 420d Coupé
BMW 420d coupé
De nieuwe BMW 4-serie Coupé is langer en breder dan zijn voorganger, de 3-serie Coupé. Hij heeft een 50 millimeter langere wielbasis (2.810 mm), terwijl de spoorbreedte aan de voorzijde 45 millimeter (1.545 mm) en achter 80 millimeter (1.594 mm) groeide. De toegenomen afmetingen zijn factoren die zondermeer bijdragen aan het uiterst stabiele weggedrag. De 16 millimeter lagere daklijn, de gespierde wielkasten en de horizontale lijnen aan de achterzijde versterken het krachtige voorkomen van de BMW 4-serie Coupé.
Het interieur heeft de van BMW bekende afwerking met hoogwaardige materialen. In onze testauto wordt onder meer de snelheid geprojecteerd op de voorruit via de head-updisplay. Het grote beeldscherm op de middenconsole is het venster voor instellingen van onder meer infotainment-, navigatie- en rijassistentiesystemen. En het projecteert het beeld rond de auto van het ‘around view’-camerasysteem. Dat schakelt automatisch in bij achteruitrijden. Erg fijn, want het zicht naar achteren is in deze coupé niet optimaal.
De BMW 420d Coupé wordt aangedreven door een viercilinder dieselmotor met TwinPower Turbo-techniek. Deze fluwelen krachtbron kennen we inmiddels van andere BMW-modellen en het blok levert een 135 kW (184 pk) vermogen en 380 Nm koppel. In combinatie met de beproefde achttrapsautomaat biedt de BMW 420d Coupé de ideale mix van dynamiek en comfort. Volgens de NEDC-cyclus verbruikt de 420d Coupé 4,6l/100 km met een bijbehorende CO2-uitstoot van 121 g/km. Dat pakt goed uit wat betreft de prijsstelling. De BMW 420d Coupé met automaat kost 50.089 euro. Er is al een BMW 4-serie Coupé voor prijzen vanaf 41.500 euro.